کلینتون شهردار نیویورک خواهد شد؟

شایعاتی درخصوص احتمال نامزدی هیلاری کلینتون برای تصدی سمت شهرداری نیویورک مطرح شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در روزهایی که هیلاری کلینتون در شوک شکست از ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، شایعاتی درخصوص احتمال تلاش وی برای کسب سمت شهرداری نیویورک مطرح شده است.

 

شهردار بزرگترین شهر آمریکا اغلب از میان چهره های ملی انتخاب می شود. تحلیلگران و کارشناسان معتقدند بخت کلینتون برای تصدی سمت شهردار نیویورک کم است. کلینتون باید برای کسب مقام شهرداری شهر نیویورک، با بیل دو بلازیو شهردار کنونی این شهر که دوره وی در پایان سال ۲۰۱۷ به پایان می‌رسد، رقابت کند.

 

هیلاری کلینتون هنوز به انتشار چنین شایعاتی واکنش نشان نداده است. با این حال، «نیرا تاندن» یکی از معاونان وی اظهار کرد هیلاری کلینتون در هیچ انتخابات دیگری شرکت نخواهد کرد و تمامی تلاشش را برای ایفای نقش خود در خانواده و کمک به فرزندانش معطوف کرده است. تاندن اظهار کرد: «من فکر نمی کنم پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، او در هیچ انتخابات دیگری شرکت کند.»

 

نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری توانست 80 درصد آرای مردمی در ایالت نیویورک را از آن خود کند. نیویورک از سال 1999 تا کنون در این ایالت زندگی می کند و طبق یک قانون ایالتی تا زمانی که در نیویورک ساکن باشد، می تواند برای کسب سمت شهرداری این شهر نامزد شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید