کفش‌های هوشمندی که بندشان خودکار بسته می‌شود

شرکت نایک سرانجام فروش کفش‌های کتانی هوشمند خود را آغاز کرد، بند این کفش‌ها به طور خودکار و بر مبنای وضعیت پاهای کاربر بسته و شل و سفت می‌شوند و در این زمینه انسان‌ها دخالتی ندارند.
کفش‌های هوشمندی که بندشان خودکار بسته می‌شود

صنعت نویس: به نقل از ورج، کفش یاد شده که HyperAdapt 1.0 نام دارد از 28 نوامبر در دسترس علاقمندان خواهد بود. در مرحله اول توزیع این کفش محدود به چند فروشگاه در آمریکا خواهد بود. قیمت عرضه این کفش هم اعلام نشده است، با این حال پیش بینی می شود قیمت کفش یاد شده بالا باشد.

هر یک از این کفش ها دارای یک سیستم بند کشی داخلی است که بر مبنای حسگرهای نصب شده در کف کفش عمل می کند. در صورتی که فرد پای خود را در داخل کفش قرار دهد، بندهای آن بر مبنای الگوریتم خاص محاسبه فشار بسته و سفت می شوند و تنظیم این بندها هم در طول روز به طور خودکار و بر مبنای شرایط گوناگون محیطی رخ می دهد.

در صورتی که باتری کفش کم باشد یا کفش بیش از حد به پای افراد فشار آورد، چراغ های ال ای دی آن روشن می شود. شارژ باتری این کفش سه ساعت به طول می انجامد و با هر بار شارژ می توان دو هفته از این کفش استفاده کرد.

شارژ مغناطیسی این کفش مشابه شارژری است که اپل برای ساعت ساخت خود طراحی کرده است. نمونه آزمایشی و اولیه این کفش ها اولین بار در اکتبر گذشته عرضه شده بود.

فارس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید