کاهش موقعیت‌های مدیریتی تویوتا

تویوتا موتور شمار موقعیت‌های ارشد را کاهش داده تا به فرآیند تصمیم‌گیری سرعت دهد و در فضای صنعت خودرو که شاهد تغییرات سریع است، رقابت پذیری را بهبود بخشد.

به گزارش ایسنا، این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که تویوتا موتور به عنوان دومین خودروساز بزرگ جهان از نظر میزان فروش، امیدوار است تصمیم گیری را سریع‌تر کند تا برتری خود در صنعت خودرو را بازپس بگیرد.

این خودروساز ژاپنی با اعلام تغییرات پرسنل برای سال مالی که از آوریل آغاز شده است، در بیانیه ای اعلام کرد شمار موقعیتهای هیات مدیره خود را از ۱۱ به ۹ موقعیت کاهش می دهد.

تحت ساختار جدید، تنها آکیو تویودا، رییس و تاکشی یوچیامادا، رییس هیات مدیره تویوتا مدیران نماینده خواهند بود و تویوتا شمار موقعیتهای مذکور را از شش موقعیت کاهش داده است.

سخنگوی تویوتا اظهار کرد این خودروساز شمار مدیران نماینده را کاهش داده است تا مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن برای کل شرکت را متمرکز کند در حالیکه هیات مدیره کوچکتر به تصمیمات مدیریتی سرعت خواهد بخشید.

این تغییر تنها یک سال پس از به‌سازی ساختار شرکت با هدف تاکید بر مدیریت مبتنی بر محصول به جای مدیریت مبتنی بر منطقه صورت می گیرد.

بر اساس گزارش رویترز، رییس تویوتا در بیانیه ای اعلام کرد این تغییر ساختار، پاسخ نیست بلکه یک فرصت است و این تغییرات ضروری بوده اند تا به این شرکت امکان دهند درعصر که ۱۰ میلیون خودرو در سال تولید کرده و به فروش می رساند، موفق بماند. ابعاد فعالیت تویوتا، هزینه های تولید و تامین قطعات این شرکت را کاهش داده اما از سوی دیگر ریسکهای کنترل کیفیت را افزایش داده است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید