مدیرعامل بریتیش پترولیوم:

کاهش قیمت نفت امسال به اوج می‌رسد

مدیرعامل شرکت بریتیش پترولیوم می‌گوید: کاهش قیمت جهانی نفت ممکن است در اوایل 2016 به اوج خود برسد اگرچه قیمتها احتمالا در چند سال آینده در سطوح پایین باقی خواهند ماند.

به گزارش صنعت نویس،باب دادلی مدیرعامل بریتیش پترولیوم در گفتگو با رادیو بی بی سی گفت: سطوح پایین قیمت نفت احتمالا در سه ماهه اول 2016 ادامه خواهد داشت.

قیمت نفت برنت پس از سقوط 48 درصدی در سال 2014 در سال گذشته میلادی نیز 34 درصد کاهش را تجربه کرد.

سقوط قیمت جهانی نفت باعث شده که تورم در بسیاری از کشورها به صفر نزدیک یا منفی شود که این امر اگرچه خوشایند مصرف کنندگان است اما باعث دردسر بانکهای مرکزی خواهد شد.

دادلی افزود: تعادل طبیعی تر بین عرضه و تقاضا ممکن است در سه ماهه سوم یا چهارم امسال بازگردد و پس از آن سطح ذخایر احتمالا به تدریج کاهش خواهد یافت.

وی گفت: قیمتها احتمالا برای یک مدت طولانی تر پایین خواهند ماند. ما این موضوع را اعلام کرده ایم و فکر میکنم برای چند سال در این وضعیت خواهیم ماند. مطمئنا یک چرخه رونق و رکود وجود خواهد داشت.

مدیرعامل بریتیش پترولیوم همچنین خاطرنشان کرد: با نظر مارک کارنی مدیرعامل بانک انگلیس که برای توصیف ذخایر نفت و گاز تحت اختیار شرکتها از عبارت "دارایی سرگردان" استفاده کرده مخالف است اما از آنجا که جهان به سمت اقتصاد کربن کمتر پیش میرود، میتواند غیرشدنی باشد.

کارنی در ماه سپتامبر از شرکتها خواهست که در خصوص "عملکرد خود در زمینه تغییرات جوی" رویکرد باز تری داشته باشند تا از تغییرات ناگهانی قیمت داراییها که ممکن است بازار را بی ثبات کند، اجتناب کنند.

وی خاطرنشان کرد: صراحتا فکر میکنم استفاده از این عبارت زیاده روی بوده است.

منبع:ایسنا
 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید