کاهش شدید تولید خودروهای دوگانه‌سوز

خودروسازان کشور در فروردین ماه گذشته بیش از 5 هزار دستگاه خودرو دوگانه‌سوز به تولید رسانده‌اند که نشان‌ می‌دهد تنها 10 درصد خودروهای کشور را خودروهای دوگانه سوز تشکیل داده است.

براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دو خودروساز بزرگ کشور بیش از 5 هزار دستگاه انواع خودرو دوگانه‌سوز را به تولید رسانده که نشان می دهد 10 درصد از مجموع خودروهای تولید شده در ایران را خودروهای دوگانه‌سوز تشکیل می‌دهد.

بر این اساس خودرو سمند پیشتاز دو گانه‌سوزها بوده و ایران خودرو بیش از دو هزار دستگاه سمند دوگانه سوز را به تولید رسانده است. این آمار نشان می‌دهد که تولید پژو 405 دوگانه سوز در شرکت ایران‌خودرو مرکزی با کاهش تولید 70 درصدی مواجه شده و تولید پژو پارس دوگانه‌سوز به صفر رسیده است.

این آمار حاکی از آن دارد که دومین خودروساز بزرگ کشور با کاهش 40 تا 50 درصدی پراید دوگانه سوز در کارخانه اصلی و کارخانه‌های زیر مجموعه خود همراه بوده است.

دو خودروساز بزرگ کشور سال جدید را با کاهش تولید برخی خودروهای دوگانه سوز آغاز کرده‌اند چرا که این نوع خودروها مشتری زیادی در بازار ندارد. نا ایمن بودن خودروهای دوگانه سوز در تصادفات، حجم‌گیر بودن مخزن گاز، مشکل تامین سوخت و کاهش قدرت موتور از دلایلی است که مشتریان ایرانی تمایلی به استفاده از خودروهای دوگانه سوز ندارند.

اقتصادنیوز

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید