کاروان‌های حج بزودی اعلام می‌شوند

رییس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به روند اجاره منازل در مدینه و مکه، ثبت‌نام در کاروان‌های حج بزودی انجام خواهد شد.

به گزارش صنعت نویس، حمید محمدی - رییس سازمان حج و زیارت -در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از اجاره صد درصدی مسکن حجاج در مدینه منوره و حدود 70 درصد در مکه مکرمه خبر داد و گفت: با روندی که پیش می‌رود، کاروان‌های حج امسال بزودی مشخص و اعلام خواهند شد و مردم می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج وی همچنین از آمار زائرانی که تاکنون نسبت به تکمیل مبلغ سپرده ١٠ میلیون تومانی اقدام کرده اند گزارش داد وافزود: با توجه به فراهم شدن بستر اسکان زائران در عربستان اولویت‌های جدید اعلام شده از امروز (دوشنبه) می‌توانند مبلغ سپرده خود را تکمیل کنند و علاوه بر معرفی کاروان‌ها به مردم، آموزش کارگزاران و زائران نیز بزودی آغاز شود.

او سپس برنامه‌های ستادی و اجرایی در حوزه‌های مختلف از جمله انتخاب مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌ها را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر - سرپرست حجاج ایرانی - نیز خواستار نهایی کردن هرچه سریع‌تر این برنامه‌ها و اقدامات حوزه درمان و پزشکی در هفته آینده شد.
       
در این جلسه به پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، کارگروهی تشکیل شد و مسئولیت یافت که نقاط ضعف و قوت آموزش درحوزه حج و زیارت را بررسی و راهکارهای مناسب را برای تصمیم‌گیری نهایی به این نشست ارائه کند.

وی همچنین به گزارش‌های دریافتی درباره برخی مشکلات زائران در عتبات عالیات اشاره کرد و از رییس سازمان حج و زیارت و مسئولان حوزه عتبات خواست که در این‌باره هرچه زودتر چاره‌اندیشی و برای رفع مشکلات و نگرانی ها اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این جلسه برای شرکت در دومین نشست مسئولان و نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام راهی عراق شد.

نشست هم‌اندیشی اعتاب مقدسه جهان اسلام با هدف بررسی منشور حقوق زائر از روز چهارشنبه در کربلای معلی آغاز می‌شود و مسئولان و نمایندگان اعتاب مقدسه در رابطه با استفاده از ظرفیت های اعتاب مقدسه به تبادل نظر پرداخته و هیئت های شرکت کننده در جشنواره ربیع الشهاده حضور خواهند یافت.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید