چینی‌ها از آزادراه تهران-شمال می‌روند

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌‌ها با تأکید براینکه در هیچ یک از پروژه‌های آزادراهی بدهی به پیمانکاران نداریم، از روند مناسب پیشرفت احداث قطعه یک آزادراه تهران-شمال توسط پنج پیمانکار داخلی گفت و افزود: شرکت چینی به زودی از آزادراه تهران-شمال خارج می‌شود.
چینی‌ها از آزادراه تهران-شمال می‌روند

 

 به گزارش صنعت نویس حسن احمدی نوری در نشست خبری حاشیه مراسم بازدید اصحاب رسانه از عملیات احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران ‌‌از اجرای عملیات احداث 1350 کیلومتر آزادراه و مطالعه 10 هزار کیلومتر مسیر آزادراهی در کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر 2350 کیلومتر آزادراه در کشور در دست بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم آزادراه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و یا سرمایه‌گذار خارجی به همراه جوینت ایرانی اجرا شود، گفت: برای تکمیل آزادراه تبریز - بازرگان 5هزار و 600 میلیون تومان اعتبار لازم است.

وی با اشاره به اینکه طول مسیر آزادراهی 223 کیلومتر است، اضافه کرد: در این باره تفاهم‌نامه‌ها مبادله شده و در مراحل پایانی انعقاد قرارداد مشارکت با سرمایه‌گذار خارجی هستیم.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور با بیان اینکه مطالعات فاز 2 آزادراه قائم‌شهر - ساری تکمیل شده است، ‌افزود: این مسیر آزادراهی 45 کیلومتر طول دارد که از مناطق جنگلی عبور می‌کند اما تلاش کردیم قبل از اجرا، مجوز‌های زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل آن را اخذ کنیم که این کار انجام شد.

وی اضافه کرد: قرارداد این پروژه نیز آماده و مبادله شده است البته تا پیش از این نسبت مشارکت 50-50 (بخش خصوصی و دولت) بود که در حال مذاکره هستیم سهم دولت به 30 درصد کاهش یابد و سهم سرمایه‌گذار و بانک به 70 درصد برسد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور بیان کرد:‌ فعلاً 4.5 کیلومتر از این مسیر آزادراهی در حال آزادسازی است.

احمدی نوری با بیان اینکه دولت برنامه دارد سهم مالی خود را در احداث آزادراه‌ها بسیار کاهش دهد، گفت: در حال حاضر آزادراه بندرعباس - کرمان با مشارکت 100 درصدی بخش خصوصی (توسعه علوی ایران) اجرا می‌شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور بیان کرد: این مسیر آزادراهی 350 کیلومتر است.

احمدی‌ نوری به روند مناسب تکمیل آزادراه تهران-شمال اشاره کرد و گفت:‌ در آزادراه تهران - شمال عمده نواقص منطقه 4 به میزان 99 درصد رفع شد،‌ ریزش‌ها کنترل شده و گالری‌ها را اجرا کردیم.

وی افزود: منطقه یک این مسیر آزادراهی از کن تا دوآب‌ شهرستانک، 60 کیلومتر مسیر فعلی را کوتاه می‌کند که عملیات اجرایی آن توسط 5 پیمانکار فعال داخلی در حال‌ اجرا است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور به همکاری مناسب بنیاد و دولت در این پروژه اشاره کرد و گفت:‌ منطقه 1 آزادراه تهران شمال را به 5 قطعه تقسیم کرده‌ایم و هر قطعه را به یک پیمانکار ایرانی واگذار کرده‌ایم‌؛ در این قطعه 50 درصد مسیر را تونل تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه چینی‌ها کم‌کم از قطعه تهران - شمال کنار گذاشته می‌شوند، گفت: شرکت چینی در حال انجام باقیمانده 70 میلیون دلار فاینانس خود است و با اتمام عملیات تکمیل پل در قطعه یک، دیگر پروژه را به آنها واگذار نمی‌کنیم.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور با بیان اینکه تونل البرز در منطقه 2 جزء اولویت‌های ما است، گفت: در قطعه یک آزادراه تهران-شمال بزرگترین تونل به طول 6 کیلومتر داریم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم به وسیله احداث گیت‌ها در تونل، فواصل تردد را کنترل کنیم.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید