چگونه با ویروس کرونا مقابله کنیم؟

در حال حاضر، ویروس جدید کرونا ( ۲۰۱۹-nCoV ) به مهم‌ترین عناوین خبری جهان تبدیل‌شده است و ازآنجا که هیچ درمان خاصی برای آن وجود ندارد، جلوگیری از ابتلا به این ویروس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این ویروس مانند تمامی ویروس‌های ایجادکننده بیماری از طریق دست و سطح گسترش می‌یابد.

بنا بر گزارش نیوز، پروفسور گونتر کامپف از بیمارستان دانشگاه گریفسوالد آلمان اظهار کرد: " این ویروس در بیمارستان‌ها، بر روی دستگیره درب، زنگ‌های اخبار، میز، تختخواب و سایر اشیاء مجاور بیماران که اغلب از جنس فلز یا پلاستیک هستند، وجود دارد.

وی به همراه پروفسور اویک استاینمن، مدیر گروه ویروس‌شناسی مولکولی و پزشکی از دانشگاه رور- بوخوم آلمان، نتایج ۲۲ تحقیق در مورد ویروس کرونا و غیرفعال کردن آن را برای یک کتاب درسی آینده گردآوری می‌کنند.

اویک استاینمن می‌گوید: "در شرایط کنونی، بهترین روش این بود که این حقایق علمی تایید شده منتشر شود تا همه این اطلاعات برای عموم در دسترس قرار گیرد."

مطالعات ارزیابی‌شده که روی پاتوژن‌های سارس و مرس متمرکز شده بود نشان داد که ویروس‌ها می‌توانند بر روی سطوح باقی بمانند و مدت‌زمان زندگی آن‌ها در دمای اتاق عفونی بیش از ۹ روز است و به‌طور متوسط، بین چهار تا پنج روز زنده می‌مانند.

کامپ خاطرنشان کرد: درجه حرارت پایین و رطوبت زیاد هوا باعث افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود.

آزمایش استفاده از محلول‌های ضدعفونی مختلف نشان می‌دهد که مواد مبتنی بر اتانول، پراکسید هیدروژن یا هیپوکلریت سدیم در برابر کرونا ویروس‌ها مؤثر هستند. اگر از این مواد در غلظت‌های مناسب استفاده شود، تعداد کرونا ویروس‌های عفونی کاهش می‌یابد.

به‌عنوان‌مثال از یک‌میلیون تنها ۱۰۰ ذره بیماری‌زا هست. در صورت استفاده از این مواد فعال، تعداد قابل‌توجهی از ویروس‌ها کاهش می‌یابند.

گونتر کامف توضیح می‌دهد: "با این روش خطر ابتلا به عفونت ویروسی به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت."

متخصصان تصور می‌کنند که نتایج حاصل از تجزیه‌وتحلیل سایر کرونا ویروس‌ها مشابه ویروس جدید است.
ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید