چه کسانی با اصلاح صنعت خودرو احساس خطر می کنند؟

یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است: با تغییر رویکرد در صنعت خودرو، نه‌تنها نباید نگران ارزبری قطعات و خودروهای وارداتی باشیم، که می‌شود به تامین و افزایش ذخایر ارزی در کشور در مدت زمانی کوتاهی کمک شایانی کرد.
چه کسانی با اصلاح صنعت خودرو احساس خطر می کنند؟

به گزارش صنعت نویس، فربد زاوه در پاسخ به این پرسش که اصلاح صنعت خودرو چه میزان سرمایه نیاز دارد و چه کسانی را از میدان به در می‌کند که بر حفظ وضع موجود اصرار دارند؟ اظهار داشت: تامین سرمایه موضوع اصلی نیست و با توجه به برنامه توسعه‌ای که طراحی شود، قابل تامین خواهد بود.

وی افزود: از طرفی، سازندگان بین‌المللی خودرو و قطعات معمولا این سرمایه را تامین می‌کنند و نیازی به فشار آوردن به منابع مالی داخلی هم احساس نمی‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: کافی است اجازه به سرمایه‌گذاری خارجی مستقل و بدون اصرار به ایجاد شراکت با مجموعه‌های مشخص داخلی به خودروسازان و قطعه‌سازان بین‌المللی داده شود تا خود منابع مالی، فنی و تمامی زیرساخت مورد نیاز را به کشور وارد کنند.

زاوه ادامه داد: طبعا از چنین رویکردی بسیاری از مجموعه‌های فعلی که واقعا اقتصادی نیستند و صرفا در سایه حمایت‌های دولتی به حیات خود ادامه می‌دهند، ممکن است احساس خطر کنند و به مقابله با آن با کمک قدرت رسانه‌ای و حتی ظرفیت‌های دولتی و غیر دولتی خود بپردازند.

وی عنوان کرد: عبور از این مقاومت برای حفظ صنعت خودرو و ارتقای میزان رضایت مشتریان ایرانی و همچنین ارزآوری واقعی صنعت خودرو ضروری و لازم است.

این کارشناس صنعت خودرو متذکر شد: در واقع با این تغییر رویکرد، نه‌تنها نباید نگران ارزبری قطعات و خودروهای وارداتی باشیم، که می‌شود به تامین و افزایش ذخایر ارزی در کشور در مدت زمانی کوتاهی کمک شایانی کرد.

منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید