چشم انداز بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

انتظار برای عملیاتی شدن قرارداد‌های خارجی در صنایع و همچنین سیگنال‌های تکنیکال در گروه خودرویی‌ها سبب شد تا این گروه رهبر بازار سهام شود.
چشم انداز بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

به گزارش صنعت نویس، در اولین روز کاری بازار سرمایه، افزایش خوش‌بینی به عملیاتی شدن قرارداد‌های خارجی در صنایع مختلف و در عین حال کاهش نسبت قیمت بر درآمد اغلب صنایع برتر بورسی باعث شده تا اقبال برای جمع‌آوری سهام شرکت‌های برخودار از اصلاح قیمتی از جمله خودرویی‌ها افزایش یابد.

بازار سهام، بازاری کم حجم و متعادل بوده که هم سو با پایان اصلاح قیمت سهام در گروه خودوریی‌ها اقبال خریداران اغلب حقیقی را با چاشنی خوش بینی به قرارداد‌های خارجی به همراه داشته است.

در دومین روز کاری بازار، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندر عباس تا ۳۳ واحد، پالایش نفت اصفهان ۱۶ واحد و گروه صنعتی پاکشو با ۱۴ واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

ارزش کل معاملات بازار، به بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان رسید که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از ۶۳۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۲ هزار و ۱۹۷ نوبت داد و ستد شده است.

بازار سرمایه، در حالی معاملاتی متعادل و به نسبت کم حجم را در اغلب نماد‌های معاملاتی به نظاره نشست که با وجود انعقاد برخی قرارداد‌های خارجی در گروه خودرویی‌ها نتوانست به تداوم هیجان ایجاد شده در گروه خودرویی‌ها و پایداری صف‌های خرید در این گروه بیانجامد به طوریکه با غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی گروه خودرویی‌ها در مدار نزولی قیمت‌ها افتاده است.

درسومین روز بازار، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۱۹ واحد، مخابرات با ۱۶ واحد و پارس خودرو با ۱۴ واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

ارزش کل معاملات بازار، به بیش از ۲۱۲ میلیارد تومان رسیدکه این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴۶۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۳ هزار و ۹۱۰ نوبت داد و ستد شده است.

بازار، در حالی با معاملات انتقالی و کد به کد در گروه‌های پیش‌رو و شاخص‌ساز بازار مواجه بود که همسو با حمایت حقوقی‌ها از معدنی‌ها و گروه فلزات اساسی بازار، با سبزپوش شدن نماگر اصلی خود مواجه شد، هرچند که حجم پایین معاملات سهام و نقدینگی اندک در بازار باعث شده تا چشم‌انداز بورس تا اطلاع ثانوی با رخوت و نااطمینانی مواجه باشد.

درآخرین روز کاری بازار، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۰ واحد، سرمایه گذاری غدیر با ۱۲ واحد و پتروشیمی مبین با ۹ واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

ارزش کل معاملات بازار، به بیش از ۲۲۷ میلیارد تومان رسیده است که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از ۸۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۰ هزار و ۵۵۸ نوبت داد و ستد شده است.

بازار سهام، بازاری به نسبت پرحجم و شاداب بوده که در کنار معاملات درون‌گروهی و کد به کد برخی حقوقی‌ها در بازار نقد شاهد پیشرو شدن گروه فلزات اساسی و به دنبال آن گروه معدنی‌ها بوده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

افزودن نظر جدید