چرا هاشمی از بهشتی مظلوم تر بود؟

به خاطر تمام این هجمه‌ها و تهمت‌هاست که می‌شود گفت هاشمی مظلوم تر از بهشتی است. بهشتی مورد هجمه مخالفان خود قرار گرفت. بنی صدر تقریبا از اولین روزهای به قدرت رسیدنش با هاشمی مشکل داشت. اما مخالفان هاشمی در زمانی نه چندان دور شیفته او بودند.

به گزارش نامه نیوز، ر میان تمام پیام‌هایی که برای درگذشت آیت‌الله هاشمی صادر شد، پیام آیت‌الله امینی از نزدیک‌ترین روحانیون به هاشمی ویژه و متفاوت بود. در این پیام عاطفی عضو مجلس خبرگان هاشمی را مظلوم تر از شهید بشهتی می‌داند و می‌نویسد:« علی رغم آنکه همه دنیایت را فدای انقلاب و نظام کردی، در این اواخر به شما بی مهری های فراوان شد، مظلوم تر از شهید بهشتی بودی و تحمل و صبر کرده و مکررا در ناملایمات روزگار می فرمودید:" اگر صبر نکنم چه کنم؟! اصل نظام به خطر می افتد"، اما از شما در مقابل عوام فریبان و دشمنان حقیقی و پنهان انقلاب که طرفدار دین منهای روحانیت بودند، حمایت نکردند.»

به راستی همانگونه که آیت‌الله امینی در پیام خود آورده است، هاشمی از شهید بهشتی مظلوم تر بود. شهید بهشتی در یک مقطع زمانی مورد هجمه‌های شدید قرار گرفت. هم زرمان او در زمان انقلاب اما تمام قد پشت این شهید بزرگوار ایستادند و از او در برابر تهمت‌های طیف بنی صدر دفاع کردند. هاشمی اما در این‌ سال‌ها مورد هجمه قرار گرفت و مجبور بود تنها از خود دفاع کند و یا در بسیاری از مواقع تنها و تنها سکوت کند.

هاشمی سال‌های از سوی اصلاح‌طلبان مورد هجمه قرار گرفت و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هفتم و مجلس ششم، او زیر شدیدترین حملات قرار گرفت و حتی علیه او کتاب نوشته شد. در این سال‌ها اصلاح طلبان هاشمی را مقصر تمام مشکلات کشور می‌دانستند.

بعد از حملات اصلاح طلبان، نوبت به راست‌گرایان رسید. اصول‌گرایان به خاطر حمایت از احمدی نژاد شمشیر را برای آیت‌الله از رو کشیدند. آنها که به خوبی هاشمی را می‌شناختند در برابر تمام تهمت‌های احمدی نژاد سکوت کردند و حتی در مواقعی با او همراه شدند.

آیت‌الله در برابر تمام این حمله سکوت کرد و اجازه نداد کشور به سمت آشوب کشیده شود. این سکوت باعث شده بود که مخالفان هاشمی حملات به او را بیشتر کنند. حتی بسیاری از آنها بر این باور بودند که در دهه 90 هاشمی تمام شده است و او دیگر هیچ جایگاهی در بین مردم ندارد.

برخی از مخالفان حتی فهرست منتسب به او در انتخابات‌های مجلس خبرگان و شورای اسلامی را انگلیسی خطاب و تلاش کردند تا به او مجلس خبرگان نرسد.

به خاطر تمام این هجمه‌ها و تهمت‌هاست که می‌شود گفت هاشمی مظلوم تر از بهشتی است. بهشتی مورد هجمه مخالفان خود قرار گرفت. بنی صدر تقریبا از اولین روزهای به قدرت رسیدنش با هاشمی مشکل داشت. اما مخالفان هاشمی در زمانی نه چندان دور شیفته او بودند.

کسانی که به او لقب سردار سازندگی داده بودند به او فتنه اکبر گفتند و لیست وی را انگلیسی نامیدند.

در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله اما مردم نشان دادند، که هاشمی در قلب آنها جای داشت و برای آنها سیاستمداری صدیق بود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید