چرایی حذف پراید از گردونه تولید

کانال سایپا درباره علت خارج کردن خودرو پراید از خط تولید خود بیان می کند: به جهت استقبال از افزایش استانداردهای 83 گانه با هدف حفظ امنیت و آرامش بیشتر مصرف کنندگان و رعایت قوانین مصوب و همراستا با دولت جمهوری اسلامی، مجلس شورای اسلامی و قوانین مصوب برنامه خروج پراید از گردونه تولید کلید خورد.
چرایی حذف پراید از گردونه تولید

به گزارش صنعت نویس، «طرح خروج پراید کلید خورد»؛ این خبری است که کانال شرکت خودروسازی سایپا روی خروجی خود قرار داده است.

گروه خودروسازی سایپا در این زمینه اعلام کرده است که با در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی خود این سالها با ایجاد زنجیره‌ای از قطعه سازان انواع مختلفی از آن را عرضه و بسیاری از صنایع پایین دستی کشور را به حرکت در آورد و در جهت جلب رضایت و افزایش کیفیت این خود طی سال‌های متمادی با تلاش بخش‌های مهندسی و فنی سعی در تغییر پلتفرم نموده و توانسته تاکنون استانداردهای اجباری خودرو که بالغ بر 55 استاندارد می باشد را کسب کند.
سایپا درباره علت خارج کردن خودرو پراید از خط تولید خود در ادامه بیان می کند: در حال حاضر نیز علی رغم وجود تقاضای این خودرو و حفظ فروش اول این خودرو در ایران به جهت استقبال از افزایش استانداردهای 83 گانه با هدف حفظ امنیت و آرامش بیشتر مصرف کنندگان و رعایت قوانین مصوب و همراستا با دولت جمهوری اسلامی، مجلس شورای اسلامی و قوانین مصوب برنامه خروج پراید از گردونه تولید کلید خورد.

پراید خودرویی است که تولید آن در کره جنوبی آغاز شد. از سال ۷۲ در ایران توسط شرکت سایپا آغاز شد؛ پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد، شرکت مادر، طراحی شد. نسل اول این خودرو که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا 121 و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت.
شرکت سایپا با ایجاد زنجیره‌ای از قطعه سازان فنی در گروه سایپا و با حمایت از قطعه سازان بخش خصوصی سعی در ساخت داخل نمودن خودروی پراید نمود و آنرا با نامهای نسیم (پراید هاچ بک)، صبا (پراید سدان) و سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۱۱ و سایپا ۱۴۱ و وانت پراید (سایپا ۱۵۱) در ایران عرضه کرد.
در زمستان سال ۱۳۸۹ شرکت سایپا محصولات خود تولید محصولات خود را بر پایه پلتفرم پراید متوقف نمود و تولید بر اساس پلتفرم X100 را آغاز کرد و محصولات خود را با نام‌های جدید: سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۴۱ تولید می‌کند.

منبع:ایلنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید