پیکر ولی‌الله شیراندامی تشییع شد

پیکر ولی‌الله شیراندامی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون صبح امروز دوشنبه از مقابل خانه هنرمندان به سوی خانه ابدی در بهشت زهرا (س) تشییع شد.
پیکر ولی‌الله شیراندامی تشییع شد

مراسم بدرقه پیکر این هنرمند فقید با حضور هنرمندان و دوستداران سینما و تئاتر در خانه هنرمندان برگزار شد.

ایرج راد رییس هیات مدیره خانه تئاتر با سلام و تسلیت به شرکت کنندگان مراسم تشییع گفت: زمان به سرعت می گذرد و ما به سرعت بزرگان و عزیزان و یارانی که سال‌ها خدمتگزار و پیشکسوت عرصه هنر ایران بودند را از دست می‌دهیم که جایگزین شدن آنها به سختی و دشوار است.

وی افزود: از افتخارات بزرگ من هم کلاسی بودن با شیراندامی در دانشگاه هنرهای زیبا است و کسانی که در آن سال‌ها با ایشان هم کلاسی بودند خاطرات فراوانی را از او به یاد دارند که بسیار وقت شناس بود.

پیکر ولی‌الله شیراندامی تشییع شد

وی ادامه داد: شیراندامی در راستای آموزش به جوانان برای شناخت آثار هنری نگاه ویژه‌ای داشت و آثار جوانان را همواره می ستود.

راد گفت: ولی الله شیراندامی را از یاد نخواهم برد و همانند پیشکسوتان دیگر یاد دارم که بر سر تمرینات حضورش زودتر از بقیه عوامل بود. بهمن فرمان آرا امروز به من گفت: «ولی‌الله شیراندامی همیشه بر سر کار خود زود می آمد امروز چرا دیر آمده است.»

راد افزود: شیراندامی آثار فاخری را کار کرد و در رادیو نیز آثار ماندگاری را از خود به جا گذاشت و نمی‌توان این آثار را از حافظه مردم ایران حذف کرد.

ولی‌الله شیراندامی سوم فروردین ۱۳۱۰ در مرو به دنیا آمد و عصر جمعه (یازدهم بهمن) درگذشت.

او مدرک کارشناس تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گرفته بود و همچنین مدرک درجه یک کارگردانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت.

آخرین نمایش به کارگردانی این هنرمند فقید با عنوان هنر کمدی نوشته ادواردو فیلیپو سال ۹۱ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفت. او در بیش از ۳۰ نمایش، بازیگری و کارگردانی کرد. این هنرمند در تعدادی از سریال های تلویزیونی مانند دلیران تنگستان ساخته همایون شهنواز (۱۳۵۲ تا ۱۳۵۴) اشک تمساح (احمد نجیب‌زاده ۱۳۶۲) و مختارنامه (داوود میرباقری ۱۳۸۸–۱۳۸۲) نیز نقش آفرینی کرده‌است. او در مختارنامه نقش سلیمان‌بن صرد خزاعی را ایفا کرد و در یادها ماندگار شد.

شازده احتجاب (۱۳۵۳)، شیر سنگی (۱۳۶۵)، بوی کافور عطر یاس (۱۳۷۸)، خانه‌ای روی آب (۱۳۸۰) و جایی برای زندگی (۱۳۸۳) هم تعدادی از فیلم‌هایی‌ست که شیراندامی در آنها بازی کرده بود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید