تخلف در پیش فروش پژوی جدید

پژو 2008 نیامده گران می شود

ایران خودرو قیمت قطعی پژو 2008 را اعلام را نکرد.
پژو 2008 نیامده گران می شود

به گزارش خبرنگار صنعت نویس، ایران خودرو در شرایطی از ابتدای تیر ماه امسال پیش فروش پژو 2008 را آغاز خواهد کرد که با اعلام نکردن قیمت قطعی آن، به نوعی مرتکب تخلف شده است.
مطابق با اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو که اردیبهشت سال گذشته از سوی معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد، عرضه کنندگان خودرو مکلف به اعلام قیمت قطعی برای محصولات شان هستند.
در این قانون زمان تعیین و اعلام قیمت خودرو به خریداران در روش‌های مختلف فروش مشخص شده است. براساس این قانون، عرضه‌کنندگان خودرو مکلفند قیمت قطعی خودرو در روش فروش فوری (با مدت زمان تحویل حداکثر یک ماه) و روش پیش فروش قطعی (با مدت زمان تحویل حداکثر 9 ماه) را در زمان عقد قرارداد فروش اعلام و در قرارداد قید کنند. همچنین در روش پیش فروش عادی خودرو (با مدت زمان تحویل حداکثر 12 ماه) و در روش فروش مشارکت در تولید (با زمان تحویل حداکثر سه سال) نیز قیمت خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد، تعیین و به مشتری اعلام خواهد شد.

مطابق با نص صریح این آیین نامه، ایران خودرو نیز باید قیمت پژو 2008 را به مشتریان اعلام کند، با این حال در جدولی که این شرکت ارائه کرده، تنها به مبلغ ودیعه این خودرو اشاره و قیمت قطعی آن مشخص نشده است. در اطلاعیه ایران خودرو آمده که ما به التفاوت قیمت پژو 2008 پس از صدور دعوتنامه برای مشتریان اعلام خواهد شد. این بدان معناست که ایران خودرو عملا آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان را رعایت نکرده است. به نظر می رسد ایران خودرو قصد دارد قیمت پژو 2008 را مطابق با هزینه تولید روز آن تعیین کند و بنابراین این احتمال وجود دارد که خودرو موردنظر با قیمتی بالاتر از آنچه پیش تر تعیین شده (98 میلیون و 900 هزار تومان) به دست مشتریان برسد. با این شرایط می توان گفت پژو 2008 نیامده گران شده و هیچ بعید نیست قیمت آن به بیش از 100 میلیون تومان برسد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید