میرابراهیمی خبر داد

پلمپ رستوران هایی که حق سرویس دریافت می کنند

در شرایطی که رستوران ها همچنان بر دریافت حق سرویس از مشتریان اصرار داشته و آن را حق خود می دانند، رییس اتحادیه رستوران داران و سلف سرویس کل کشور تاکید می کند این کارغیر قانونی است.
پلمپ رستوران هایی که حق سرویس دریافت می کنند

به گزارش خبرنگار صنعت نویس، این روزها همچنان بحث دریافت حق سرویس رستوران ها از مشتریان داغ است و با وجود آنکه نهادهای نظارتی نیز آن را غیر قانونی می دانند، کماکان شاهد اخذ این هزینه اضافی از مشتریان هستیم.

این در حالی است که سید علی اصغر میرابراهیمی می گوید:رستوران ها در حالت عادی به هیچ وجه حق دریافت حق سرویس از مشتریان را نداشته و این کار غیر قانونی است. وی با بیان اینکه بحث دریافت حق سرویس در موارد توافقی میان رستوران ها و مشتریان، جدا است، می افزاید:ممکن است برخی مشتریان برای برگزاری مراسم ها و جشن های خود خواستار دریافت خدماتی ویژه از رستوران ها باشند، که در این صورت طبق توافق میان طرفین، مبلغی به عنوان حق سرویس ویژه پرداخت می شود و از لحاظ قانونی مشکلی ندارد.

میرابراهیمی ادامه می دهد:با این حال در حالت عادی، رستوران ها نباید ادعای حق سرویس از مشتریان داشته باشند. وی با بیان اینکه مشتریان می توانند شکایات خود را در این مورد به سامانه 124 و همچنین اتحادیه رستوران داران و سلف سرویس کشور ارجاع دهند، تاکید می کند:اگر رستورانی بیش از سه بار مرتکب تخلف شود، آن را پلمپ خواهیم کرد. میرابراهیمی همچنین می افزاید:در صورت اثبات دریافت حق سرویس غیر قانونی از مشتریان، هزینه مربوطه از طریق روش کارت به کارت، به حساب آنها عودت داده خواهد شد.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید