پلاک‌های منتهی به قله دماوند ملی است

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور جنگل ها با بیان اینکه پلاک های منتهی به قله دماوند تماما ملی است، گفت: عرصه کوه دماوند به عنوان مرتع و جزء اراضی ملی بوده و قابل تملک خصوصی نیست.

عرصه‌ای که مالکیت خصوصی نداشته باشد قابل وقف نیست و در صورتی که به اشتباه سندی به نام اوقاف صادر شده باشد با کارگروه تعاملی در سازمان جنگل ها و اوقاف این مشکل رفع خواهد شد.

رضا افلاطونی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه برابر سوابق موجود در سازمان جنگل ها پلاک های منتهی به قله دماوند مرتع بوده و جزء اراضی ملی است، گفت: این اراضی در راستای اجرای مقررات ملی شدن جنگل های کشور به عنوان اراضی ملی مشخص و تثبیت شده اند.

وی ادامه داد: برای تعدادی از پلاک های کوه دماوند سند مالکیت به نام جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگل ها صادر شده است. ولی در مورد برخی از پلاک ها به دلیل مشکلات فنی و حقوقی هنوز موفق به اخذ سند مالکیت نشده ایم. این اتفاق فقط مختص به کوه دماوند نیست و برای بخشی از اراضی ملی در سایر نقاط کشور نیز هنوز سند مالکیت صادر نشده است.

افلاطونی در پایان گفت: عرصه کوه دماوند به عنوان مرتع و جزء اراضی ملی بوده و قابل تملک خصوصی نیست و عرصه ای که مالکیت خصوصی نداشته باشد قابل وقف نیست و در صورتی که به اشتباه سندی به نام اوقاف صادر شده باشد با کارگروه تعاملی در سازمان جنگل ها و اوقاف این مشکل رفع خواهد شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید