پرکاربرترین پیام‌رسان‌های جهان معرفی شدند

با تولد اولین پیام‌رسان یعنی یاهومسنجر، کسی فکر نمی‌کرد که توسعه این ابزار تا جایی پیش خواهد رفت که روزی پیام‌رسان‌های بهتر روی کار بیایند و یاهو مجبور به خداحافظی باشد.
پرکاربرترین پیام‌رسان‌های جهان معرفی شدند

به گزارش صنعت نویس، در 5 اوت سال 2016 بود که شرکت یاهو به طور رسمی خبر از کار افتادن یاهو مسنجر را اعلام کرد و کاربران تعصبی یاهو مجبور به ترک و یافتن جایگزین مناسب برای آن شدند. شاید بتوان گفت که دلیل اصلی شهرت و محبوبیت یاهو مسنجر، استفاده از اتاق‌های گفتگو یا همان چت‌روم‌ها بود که توانست بسیار تاثیرگذار باشد.

اما این روزها هر ثانیه یک خبر تازه‌ای از حوزه ارتباطات به گوش می‌رسد، خبرهایی که می‌تواند هم مثبت و هم منفی باشد. مثلاً خبر انتشار اطلاعات کاربران توسط فیسبوک می‌تواند جزو اخبار منفی این روز‌های بخش ارتباطات جهان باشد و یا افزایش محبوبیت پیام‌رسان‌های ایرانی شاید جزو اخبار مثبت برای مردم ایران در این حوزه باشد. اما نسبت کاربران پیام‌رسان‌های مختلف در جهان با هم متفاوت است و آمار‌های گوناگونی از تعداد کاربران این پیام‌رسان‌ها در سایت‌ها و مجلات گوناگون منتشر می‌شود.

در جدید‌ترین آمار ارائه شده از تعداد کاربران پیام‌رسان‌ها در ماه ژوئیه 2018، پیام‌رسان واتس‌آپ با یک میلیارد و پانصد هزار نفر کاربر در صدر پرکاربرترین پیام‌رسان‌های دنیا و تلگرام با دو پله سقوط در جایگاه نهم قرار گرفت که این افت جایگاه احتمالاً به دلیل فیلترینگ این پیام‌رسان در ایران و برخی کشورهای دیگر است.
 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

افزودن نظر جدید