دردسر جدید غول فناوری؛

پرونده ۴۵۰ میلیون دلاری اپل

شرکت اپل بار دیگر بر سر موضوعی با دادگاه سروکار داشته است و این بار به علت قیمت‌گذاری کتاب‌های الکترونیکی خود با پرونده‌ای ۴۵۰ میلیون دلاری روبرو شده است.
پرونده ۴۵۰ میلیون دلاری اپل
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، شرکت اپل به علت محبوبیت بالای محصولات خود، خدمات متنوعی را بر روی دستگاه‌هایی مانند آیفون و آیپد عرضه می‌کند که یکی از این خدمات، کتاب‌های الکترونیکی هستند.
 
با این‌ وجود به نظر می‌رسد که نام اپل و دادگاه با یکدیگر مترادف شده‌اند و این شرکت نمی‌تواند یک سال را بدون سپری کردن زمانی زیاد برای رسیدگی به شکایات متعدد، به پایان ببرد.
 
حال دادگاهی برای این شرکت شکل گرفته است که به‌موجب آن پرونده‌ای ۴۵۰ میلیون دلاری در زمینه کتاب‌های الکترونیکی علیه اپل در جریان است.
 
ماجرا از این قرار است که یک دادگاه محلی اپل را به علت افزایش قیمت کتاب‌های الکترونیکی نسبت به قیمت تعیین شده توسط ناشر محکوم به پرداخت رقم ۴۵۰ میلیون دلار خسارت کرده است ولی اپل نسبت به این موضوع اعتراض کرده و آن را غیرعادلانه می‌داند.
 
با این‌ وجود دادگاه ارشد فدرال آمریکا درخواست تجدیدنظر اپل را رد کرده است و به‌این‌ترتیب این شرکت باید رقم تعیین شده را به‌عنوان خسارت فرایند یاد شده به دولت آمریکا پرداخت نماید.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید