پرواز مستقیم آستانه-تهران راه‌اندازی می‌شود

رئیس جمهور قزاستان ضمن تأکید بر لزوم تسهیل رژیم روادید با ایران، از تلاش برای راه‌اندازی پرواز مستقیم بین پایتخت‌های 2 کشور خبر داد.

به گزارش فارس ، امروز «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان ضمن اعلام آمادگی جهت تسهیل رژیم روادید با ایران، اعلام کرد: راه‌اندازی پرواز مستقیم تهران- آلماتی، 3 بار در هفته با ظرفیت 65 درصد از مسافران راه‌اندازی خواهد شد.

نظربایف همچنین گفت: عملیات جهت تسهیل نظام روادید با ایران برای توسعه گردشگری آغاز شده ضمن اینکه در بخش تبادلات بین بانک‌های 2 کشور نیز که از اهمیت بالایی برخوردار است توجه لازم ارائه می‌شود.

علاوه بر این، رئیس جمهور قزاقستان بر حضور غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی «اکسپو- 2017» تأکید کرد و یادآور شد که در آن شرکت‌های ایرانی دستاورده خود را در زمینه انرژی‌های جایگزین معرفی کند.

رئیس جمهور قزاقستان در ادامه گفت: قرار است آستانه و تهران تلاش‌های خود را در مبارزه با تهدیداتی نظیر اسلام‌هراسی، تروریسم، افراط‌گرایی و دیگر گروه‌های جنایتکار، وحدت بخشند ضمن آنکه هماهنگی 2 کشور در قالب سازمان‌های همکاری اسلامی، سازمان ملل، شورای آسیایی و سازمان همکاری شانگهای افزایش یابد.

وی با ابراز خرسندی از علاقمندی ایران برای همکاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: همه مسائل با رئیس جمهور ایران در میان گذاشته شده و به تفاهم رسیدیم که این نشانگر وجود نگاه یکسان به موضوع است.

وی افزود: به طور کلی، امکان تقویت همکاری قزاقستان و ایران در همه جوانب‌ در دستور کار عملیاتی 2 کشور قوی خواهد بود.

سخنان رئیس جمهور قزاقستان در حالی است که وی امروز میزبان حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و هیأت همراه بود و در این سفر بین 2 کشور 5 سند همکاری در زمینه‌های مختلف به امضا رسید.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید