بر اساس آمارهای اردیبهشت 97

پروازهای بین المللی ایران آب رفت!

شرکت فرودگاه‌ها جدیدترین آمار از وضعیت پروازها در فرودگاه‌های ایران را اعلام کرده که حاکی از کاهش هفت درصدی پروازها در اردیبهشت‌ماه امسال است.
پروازهای بین المللی ایران آب رفت!

به گزارش صنعت نویس، طبق جداول منتشر شده در دومین ماه سال 1397 فرودگاه‌های ایران نیز میزبان 38 هزار و 200 پرواز بودند که هرچند این آمار نشان‌دهنده افزایش سهم پروازهای داخلی است، اما در مجموع کاهشی هفت درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین دراین دوره بیش از چهار میلیون و 600 هزار مسافر در فرودگاه‌های ایران جابه‌جا شده‌اند و در جریان پروازهای انجام شده بیش از 42 میلیون و 500 هزار کیلوگرم بار اعزام و پذیرش شده است.

براساس آمارهای جدید میزان پروازها در قیاس با فروردین‌ماه هفت درصد و در قیاس با اردیبهشت‌ماه سال قبل 9 درصد کاهش یافته است. از نظر تعداد مسافران نیز در قیاس با فروردین‌ماه هشت درصد و در قیاس با اردیبهشت‌ماه سال گذشته 13 درصد کاهش مسافر به ثبت رسیده است.

جابه‌جایی بار نیز در فرودگاه‌های ایران نیز کاهش داشته و نسبت به ماه قبل 23 و نسبت به اردیبهشت‌ماه سال قبل 12 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود فرودگاه مهرآباد نیز فعال‌ترین فرودگاه این دوره پروازی بوده که در آن با انجام بیش از 11 هزار و 500 پرواز حدود یک میلیون و 377 هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند. مهرآباد در قیاس با سال گذشته کاهش عملکرد داشته اما نسبت به فروردین‌ماه دو درصد در پروازها و شش درصد در جابه‌جایی مسافران افزایش فعالیت را به ثبت رسانده است.

پس از آن فرودگاه‌های مشهد و امام خمینی (ره) قرار دارند و فرودگاه امام خمینی (ره) توانسته در حوزه پروازهای خارجی و همچنین جابه‌جایی بار بهترین عملکرد را به خود اختصاص دهد. هرچند که عملکرد این فرودگاه نیز نسبت به فروردین‌ماه حدود 30 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

طبق برآوردهای صورت گرفته 83.9 درصد پروازهای اردیبهشت‌ماه داخلی و 13.1 درصد خارجی بودند و حدود سه درصد آنها به مقصد عتبات عالیات صورت گرفته است.

در حوزه پروازهای داخلی عملکرد حاکی از کاهش محدود پروازهاست، اما در حوزه پروازهای بین‌المللی پروازها نسبت به فروردین‌ماه امسال 25 درصد و نسبت به اردیبهشت‌ماه سال گذشته 13 درصد کاهش یافته است.

آمارهای جدید در حالی به ثبت رسیده که در طول سال‌های گذشته آمار پروازی ایران همواره حاکی از یک رشد قابل تامل بود.

در طول سال‌های گذشته فرودگاه مهرآباد به عنوان اصلی‌ترین قطب پروازهای داخلی فعالیت خود را ادامه داده و فرودگاه امام خمینی (ره) نیز مرکز پروازهای خارجی بوده است.

ایران برنامه‌ریزی کرده در جریان یک هدف‌گذاری کلان ظرفیت سالانه فرودگاه امام خمینی (ره) را ابتدا به حدود 50 میلیون و سپس به 100 میلیون مسافر سالانه ارتقاء دهد.

از بین فرودگاه‌های ایران تنها فرودگاه سودده فرودگاه امام خمینی (ره) است و تنها پنج فرودگاه کشور توانسته‌اند میزان دخل خود را با خرج‌شان برابر کند.

 

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید