پرداخت 350 میلیارد تومان پاداش به مشترکان برق

مدیرعامل توانیر گفت: حفظ پایداری و عملکرد سریع بازیابی شبکه در حوادث طبیعی که قدردانی مردم و مسئولان را به همراه داشته، بزرگترین نقطه قوت و افتخار صنعت برق کشور است.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمدحسن متولی‌زاده" پایداری شبکه برق کشور را مرهون هدایت خوب شرکت مدیریت شبکه، دیسپاچینگ ملی، ستاد توانیر و تلاش موثر همکاران در شرکت‌های برق دانست و با اشاره به تشکر مردم، استانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از تلاشگران صنعت برق، این دستاورد ارزشمند را بزرگ‌ترین نقطه قوت و افتخار صنعت برق کشور معرفی کرد.

وی با اشاره به بروز حوادث مشابه از جمله در تورنتوی کانادا گفت: با وجود اینکه شبکه‌های برق حادثه دیده برای شرایط برفی کانادا طراحی شده بود، خاموشی شبکه تا 9 روز به طول انجامید و بازگرداندن سریع شبکه در حوادث مشابه در کشور، توانایی بالای همکاران و نقش موثر نیروی انسانی در این خصوص را به اثبات می‌رساند.

مدیرعامل توانیر نهادینه سازی مدیریت توامان عرضه و تقاضا را به عنوان سیاست وزارت نیرو و یک شاخص کلیدی قابل اتکا، مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در این صورت می‌توان بخشی از منابع صرفه‌جویی شده در بخش توسعه را به اصلاح و بهینه‌سازی اختصاص دهیم و این اقدام به لحاظ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نگاه بنگاه‌داری به نفع صنعت برق است.

وی افزود: در تابستان گذشته با پرداخت 350 میلیارد تومان پاداش همکاری به مشترکان، 7 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی حاصل شد و اگر فضایی برای برنامه‌ریزی منابع محدودمان ایجاد کنیم، اولویت اول ما بخش بهره‌برداری و بهینه‌سازی است.

مدیرعامل توانیر سرمایه‌گذاری در مباحث توسعه‌ای صنعت برق را تحت تاثیر محدودیت منابع مالی، عنوان کرد و با توجه به اهمیت استفاده بهینه از دارایی‌های صنعت برق به‌ویژه در شرایط محدودیت‌ها و تحریم، نقش واحدهای بهره‌برداری در این خصوص را حایز اهمیت دانست.

وی با اشاره به بالا بودن حجم سرمایه‌گذاری در بخش‌های انتقال و فوق توزیع، اقدام برق منطقه‌ای گیلان در جابه‌جایی ترانسفورماتورهای قدرت و آرایش بهینه تجهیزات را اقدامی ارزشمند توصیف کرد که اهمیت کارهای فکری، مهندسی و برنامه‌ریزی را به اثبات می‌رساند.

در این همایش داود فرخزاد مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به مدت زمان محدود باقی مانده تا پیک تابستان، آمادگی شبکه انتقال را حایز اهمیت دانست.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه‌های مدیریت مصرف برق در زمستان و تابستان، از برنامه‌ریزی در شرکت توانیر و شرکت مدیریت شبکه در این خصوص خبر داد و با اشاره به لزوم سرعت بخشی به برنامه‌های تعمیرات بخش‌های نیروگاهی و انتقال، ابراز امیدواری کرد صنعت برق بتواند با همکاری و هماهنگی، هفدهمین سال بدون خاموشی گسترش یافته را پشت سر بگذارد.

گزارش کارشناسان این شرکت حاکی است شاخص‌های حفاظت شبکه در 6 ماه اول امسال به بالای 85 درصد و پوشش سیستم‌های حفاظتی تجهیزات اصلی شبکه به بیش از 96 درصد رسید و پیشرفت‌های زیادی در سایر شاخص‌ها از جمله شاخص‌های مهندسی حاصل شده و شرکت‌های برق منطقه‌ای خراسان، خوزستان، باختر، سمنان، سیستان و بلوچستان و گیلان طی 3 سال متوالی منتهی به سال 98 در شاخص‌های مهندسی رشد داشتند. همچنین 94.94 درصد از خطوط شبکه انتقال تا نیمه نخست امسال به سیستم‌های تله پروتکشن مجهز شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید