پرداخت خسارات طلبکاران موسسات اعتباری از کجاست؟

 خبری که در هفته پیش مطرح شد و مورد توجه کسی قرار نگرفت، تصمیم به پرداخت پول به بخشی از صاحبان سپرده در موسسات اعتباری غیرمجاز است.
پرداخت خسارات طلبکاران موسسات اعتباری از کجاست؟

به گزارش صنعت نویس، عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: پيش از اين از امكانات بانك مركزي با صاحبان سپرده زير ٢٠٠ ميليون تومان تسويه كرده بودند و اكنون از ٢٠٠ ميليون تا يك ميليارد تومان را مي‌پردازند. هيچ كس اعتراضي نكرد كه اين رقم پول كه شايد حدود ٨ هزار ميليارد تومان شود (حدود ٢ ميليارد دلار) از كجا و از حساب چه كسي پرداخت مي‌شود؟ آيا مشكلات موجود درباره قيمت ارز و سكه و... تا چه حد متاثر از پرداخت قبلي ١٤ هزار ميليارد توماني و نيز پرداخت اخير ٨ هزار ميليارد توماني (هر دو تقريبي است) از سوي بانك مركزي است؟ منطق قانوني پرداخت‌هاي موجود چيست؟

مشابه اين اتفاق در ايالات متحده رخ داد و فردي به نام برنارد ميدوف حدود ٦٥ ميليارد دلار با استفاده از همين شيوه‌ها سپرده گرفت و پول‌ها سوخت شدند. آيا از خزانه دولت امريكا به سپرده‌گذاران پولي پرداخت شد؟ هيچ.

جالب است كه وي را در آنجا به ١٥٠ سال زندان محكوم كردند و در اينجا مي‌گويند كه زندان كردن مديران متخلف براي مردم پول نمي‌شود. گويي كه اعدام قاتل براي خانواده مقتول، موجب زنده شدن مقتول مي‌شود!!

 

 

منبع:اعتماد

افزودن نظر جدید