پاسخ رهبری به پیشنهاد مذاکره با آمریکا

فرمانده کل قوا درباره موضوع مذاکره با آمریکا فرمودند: اینکه می‌گویم با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم دلیلش این است که مذاکره یعنی این که همه قدرت منطقه‌ای، صنعت هسته‌ای و بازدارندگی نظامی را کنار بگذاریم.

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب در گفت وگوی تلویزیونی خود با مردم به موضوع مذاکره با آمریکا نیز اشاره کردند و فرمودند: آنان می‌گویند صنعت هسته‌ای را کاملاً کنار بگذارید، بازدارنده نظامی خود را به یک‌دهم برسانید و از اقتدار منطقه‌ای خود صرف‌نظر کنید. وقتی چنین شود او قانع نمی‌شود و در خواست جدیدی را مطرح می‌کند.

ایشان ادامه دادند: برخی تحت تأثیر همین فشارها می‌گویند هسته‌ای به چه دردی می‌خورد؟ هسته‌ای نیاز فردای ماست. آن روز که ما احتیاج به برق هسته‌ای پیدا کردیم، در خانه چه کسی برویم؟ برویم از آمریکا و اروپا گدایی کنیم که برای ما برق هسته‌ای بیاورید؟ آنان که این کار را هم نمی‌کنند.

فرمانده کل قوا فرمودند: اینکه می‌گویم با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم دلیلش این است که مذاکره یعنی این که همه قدرت منطقه‌ای، صنعت هسته‌ای و بازدارندگی نظامی را کنار بگذاریم که اگر کنار نگذاریم هم همین آش و همین کاسه است و تحریم‌ها وضع می‌شود. کدام انسان باشرف و معتقد به حفظ مصالح کشور حاضر است تحت این شرایط کنار بیاید؟

ایشان با کنایه به دونالد ترامپ فرمودند: البته این پیرمردی که در آمریکا بر سر کار است از این مذاکره سود خواهد برد یا برای خودش یا انتخابات می‌خواهد از این مذاکره استفاده کند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید