آیا خودروسازی سایپا با مدیریت جدید به ثبات می‌رسد؟

ویژگی های مثبت مدیرعامل جدید سایپا

جهرودی در ساپکو هم عملکرد موفقی داشته است. او به مدت پنج سال در این شرکت فعالیت داشته و توانسته به‌عنوان مسئول و مدیر پروژه افزایش ظرفیت تولید عملکرد مناسبی داشته باشد. به طوری که ظرفیت را از ۷۵ هزار به ۶۴۰ هزار دستگاه رساند.
ویژگی های مثبت مدیرعامل جدید سایپا

به گزارش صنعت نویس، مدیرعامل جدید سایپا در حالی آغاز به‌کار کرده است که ظاهرا این شرکت با زیانی ۳هزاروپانصدمیلیارد‌تومانی دست و پنجه نرم می‌کند. به‌گفته کارشناسان قاسم جهرودی با قبول این پست خود را با چالش بزرگی مواجه کرده و البته با توجه به صحبت‌هایی که در روزهای گذشته مطرح شده است به‌نظر می‌رسد او با علم و اطلاع از مشکلات و موانع موجود، مدیریت یکی از بزرگ‌ترین خودروسازی‌های خاورمیانه را قبول کرده است.
جهرودی ظاهرا با این رویکرد وارد گروه‌ خودروسازی سایپا شده است که سر و سامانی به وضعیت درآمدی و هزینه‌‌‌های این شرکت بدهد. ضمن اینکه مدیرعامل جدید سایپا با توجه‌به سابقه طولانی که در مدیریت شرکت‌های قطعه‌سازی دارد، با درک بیشتر این بخش مهم از صنعت کشور، سعی در بازپرداخت به‌موقع بدهی‌های این شرکت به قطعه‌سازان دارد.

با توجه به اظهارات اخیر جهرودی انتظار می‌رود اولین آن‌ها به سود، می‌توان امیدوار بود در طول یک دوره و با برنامه‌ریزی صحیح، وضعیت سایپا به ثبات برسد.

مدیرعامل جدید سایپا در کارنامه کاری خود به مدت ۵سال مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت یاتاقان بوش ایران بوده است. این شرکت در طی سال‌های فعالیت خود دارای زیان انباشته ۱۰ساله بوده که در زمان مدیریت جهرودی از این رکود خارج و به‌عنوان سودآورترین شرکت گروه صنعتی ایران‌خودرو شناخته شد.

جهرودی برای خارج کردن این شرکت از بحران زیان‌ انباشته، به تنوع‌بخشی تولید ودست‌یابی به بازارهای جدید روی آورده بود. صادرات قطعات به کشورهای عربی یکی از کارهایی بود که با مدیریت وی انجام و موجب شد این شرکت با ارائه محصولات باکیفیت برای پژو و نیسان، سودآوری مناسبی به‌دست آورد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مدیرعامل جدید سایپا استفاده و به‌کارگیری تمام توان متخصصان و قطعه‌سازان داخلی است. با این رویکرد جهرودی در ساپکو هم عملکرد موفقی داشته است.

او به مدت پنج سال در این شرکت فعالیت داشته و قائم مقام ساخت و خودکفایی مدیرعامل شرکت ساپکو بوده است. در این مدت او توانسته به‌عنوان مسئول و مدیر پروژه افزایش ظرفیت تولید عملکرد مناسبی داشته باشد. به طوری که ظرفیت قطعه‌سازی را از ۷۵ هزار دستگاه خودرو به ۶۴۰ هزار دستگاه رساند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که مدیرعامل جدید سایپا می‌تواند با اتکا برآن به شرکت تحت مدیریتش کمک شایانی کند، ارتباط مناسب با قطعه‌سازان داخلی و خارجی است. این ویژگی قطعا در آینده و در همکاری با شرکت‌هایی مانند سیتروئن و بحث داخلی‌سازی خودروها بسیار اهمیت خواهد داشت و به کمک صنعت خودرو و شرکت خودروسازی سایپا خواهد آمد.

بررسی سوابق کاری و مدیریتی جهرودی نشان دهنده رویکرد این مدیر در رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات با کیفیت است. حضور و مدیریت در شرکت‌های مختلف ایران‌خودرو و سایپا، جهرودی را صاحب تجربه و آگاهی مناسبی از وضعیت تمام بخش‌های صنعت خودرو کرده است. موضوعی که برای مدیرعامل شرکت بزرگ خودروسازی سایپا بسیار حائز اهمیت است.

صنعت خودروی کشورمان نیازمند مدیران آگاه و با تجربه‌ای همچون جهرودی است که سلسله مراتب را در تمام بخش‌های صنعت خودرو طی کرده‌اند و به‌خوبی مشکلات تولید خودرو در کشور را می‌دانند.
منبع:اخبار خودرو

افزودن نظر جدید