جزئیاتی از جلسه غیرعلنی نمایندگان با سیف

وعده های جدید سیف برای حل مشکل موسسات اعتباری

رئیس مجلس در مورد جلسه غیرعلنی با رئیس بانک مرکزی در مورد مشکلات موسسات مالی گفت: به بانک مرکزی اعلام شد که باید در اسرع وقت این مشکل به نحو عام حل شود.
وعده های جدید سیف برای حل  مشکل موسسات اعتباری

به گزارش صنعت نویس، حل مشکل موسسات مالی و اعتباری موضوعی بود که پای رئیس بانک مرکزی را به جلسه غیرعلنی مجلس کشاند.

علي لاريجاني رئيس مجلس پس از اتمام جلسه غير علني مجلس در مورد موسسات مالي كه با حضور رئيس بانك مركزي برگزار شد،‌ گفت: از ساعت 8 تا اين لحظه جلسه غيرعلني براي رسيدگي به اين مشكلاتي كه براي مردم كه سرمايه شان را در موسسات مالي گذاشته بودند با حضور سيف داشتيم.

او ادامه داد: در اين جلسه آقاي پزشكيان كه از طرف مجلس مسئوليت بررسي يافته بودند،‌گزارش دادند و همچنين آقاي سيف از نحوه تدبيرشان گزارشي ارائه دادند. نمايندگان مجلس هم براي حل اين موضوع راهنمايي كردند.

رئيس مجلس تأكيد كرد: در مجموع در مجلس اين نظر به بانك مركزي اعلام شد كه بايد در اسرع وقت اين مشكل به نحو عام حل شود و اگر نياز دارند بخش هاي ديگر كشور من جمله مجلس تصميم گيري كند،‌تا هفته آينده اين گزارش را از طريق دولت بدهند يا اگر خودشان مي توانند در دولت اين مسئله را حل كنند، تا نگراني همه كساني كه سرمايه گذاري كرده‌اند، رفع شود.

لاريجاني با بيان اين كه تا هفته آينده اين موضوع را پيگري خواهد كرد، گفت:ما از بانك مركزي خواستيم كه اين مسئله را سريع حل كنند و پيشنهادي هم مطرح شد كه انشاءاله تا هفته آينده پيگيري خواهيم كرد كه حل شود.

اما آنگونه که محمدرضا امیرحسن خانی نماینده مردم طبس، به تسنیم گفته است، در این جلسه ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در این نشست گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده درباره حل مشکلات موسسات مالی و اعتباری به نمایندگان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در نشست غیر علنی امروز علی لاریجانی رئیس مجلس نیز بر لزوم ساماندهی موسسات مالی و اعتباری و مشکل سپرده گذارن تاکید کرد، ادامه داد: مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس نیز گزارشی را در همین زمینه به نمایندگان ارائه کرد.

نماینده مردم طبس در مجلس با تاکید براینکه ولی الله سیف در جلسه امروز اعلام کرد به زودی سپرده های زیر 50 میلیون در موسسات مالی تعیین تکلیف می شود، افزود: رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد افرادی که پیش از سال 94 در این موسسات سرمایه گذاری کرده اند اصل سرمایه و سود آن را پرداخت می کنیم و افرادی که پس از سال 94 در موسسات مالی سرمایه گذاری کرده اند اصل سرمایه شان به آنها پرداخت می شود.

همچنين محمد جواد ابطحی در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور کل رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی وضعیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز به مهر گفت: رئیس کل بانک مرکزي اعلام کرد برخی از دارایی های موسسه مالی و اعتباری کاسپین به تازگی کشف شده است که بانک مرکزی برای پرداخت سپرده های مردم، آنها را نیز نقد خواهد کرد.

نماینده مردم خمینی شهر تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی از نمایندگان خواست به مردم امید دهند که مشکلشان به زودی حل خواهد شد.

منبع:ایرنا

افزودن نظر جدید