وعده دروغین "اینترنت رایگان" دردسرساز شد!

انتشار خبر کذب اختصاص 120 گیگ اینترنت رایگان همراه اول به عنوان هدیه عید سعید فطر در روزهای گذشته سبب شد برخی بدون بررسی دقیق، در دام این ترفند بیفتند؛ مساله ای که واکنش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتور مربوطه را نیز به همراه داشت.
وعده دروغین "اینترنت رایگان" دردسرساز شد!

به گزارش صنعت نویس، طی چند روز گذشته و همزمان با عید سعید فطر، پیامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه اپراتور اول به این مناسبت با استفاده از یک کد دستوری به میزان 120 گیگ حجم اینترنت رایگان اختصاص خواهد داد، مشترکانی که فریب این پیام جعلی را خورده‌اند، عضو یک سرویس حجمی با ارزش مالی بیش از 200 هزار تومان شده‌اند که این مبالغ در صورت‌حساب آنها لحاظ شده است. در همین رابطه با تصمیم‌ همراه اول برای جبران ضرر مشترکان از ان خبر جعلی، مقرر شد برای کسانی که در بازه انتشار شایعه، بسته ۲۰۰ هزار تومان را فعال کرده‌اند، بسته لغو شود و فعلا هم خطوط آنها قطع یا یک‌طرفه نشود. وزیر ارتباطات هم اعلام کرد: پیغام جعلی ۱۲۰ گیگ اینترنت رایگان عید فطر باعث فعال شدن ناخواسته بسته اینترنتی 200 هزار تومانی برای ۲۰ هزار نفر شده که پس از این اتفاق فعال‌سازی بسته بدون اخذ تایید متوقف می‌شود.

امروز در پیگیری از موضوع پیغام جعلی هدیه ۱۲۰ گیگ اینترنت رایگان عید فطر که برخی از مشترکان اپراتور همراه اول را متحمل ضرر کرده بود، اعلام شد: خرید تمامی کسانی که با شماره گیری کد مذکور به صورت یکباره این بسته را انتخاب کرده‌اند، لغو می‌شود و مصرف دیتای آنان به آخرین بسته انتخابی قبل از این خرید بازگردد.
همچنین بنابر اعلام شاهین آرپناهی مدیرکل ارتباطات همراه اول، در نتیجه بروز این اتفاق، با انجام تغییرات فنی، مقرر شد تا امکان خرید بسته، بدون اخذ تاییدیه مشترک در یک مرحله تایید جداگانه، لغو شود که اقدامات فنی لازم در این زمینه در حال انجام است.
اکنون محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پس از صدور دستور رسیدگی به انتشار پیام جعلی دریافت اینترنت رایگان، نتایج این پیگیری را اعلام کرده است و از توقف فعال‌سازی سرویس بدون اخذ تایید از طریق کدهای دستوری خبر داده است.
وی با اشاره به اینکه ۴۵۰ هزار نفر از کد دستوری مزبور استفاده کرده بودند، اعلام کرد: از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر سیم‌کارت اعتباری و ۵۰ هزار نفر مابقی دارای دائمی بودند.
وی افزود: بسیاری از درخواست‌ها به دلیل کمبود اعتبار موفق نبوده و در نهایت ۲۰ هزار درخواست موفق به ثبت شده است که برای همه این ۲۰ هزار نفر، پیامکی ارسالی شده که درصورت عدم تمایل، سرویس لغو و وجوه به آنها مسترد شود.وی همچنین از توقف فعال‌سازی سرویس بدون اخذ تایید از طریق کدهای دستوری خبر داد.
دیروز (یکشنبه)، وزیر ارتباطات دستور رسیدگی و پیگیری به موضوع انتشار پیام جعلی دریافت حجم رایگان اینترنت به مناسبت عید سعید فطر در شبکه های اجتماعی را به رییس سازمان تنظیم مقررات پیگیری صادر کرده بود.
شایان ذکر است؛ همراه اول همان زمان در اطلاعیه‌ای جعلی بودن این پیغام را اعلام کرد، اما با توجه به شیوع این شایعه برخی از مشترکان کد را شماره گیری کرده بودند و خرید ناخواسته این سرویس باعث نارضایتی این مشترکان شده بود.
 

منبع:فارس

افزودن نظر جدید