وزیر راه: بلیت به بیمار کرونایی فروخته نمی‌شود

وزیر راه و شهرسازی از اتصال سامانه های فروش بلیت در همه گونه های حمل و نقل هوایی، زمینی، ریلی و دریایی به سامانه وزارت بهداشت و ممانعت از فروش بلیت به بیماران کرونایی خبر داد.

محمد اسلامی در مراسم گرامی داشت روز جهانی هواپیمایی کشوری که با حضور مدیران سازمان هواپیمایی کشوری، نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی، مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و همچنین فرماندهان نیروهای هوایی نیروهای مسلح برگزار شد، با بیان اینکه خوشحال هستیم در بحث مبارزه با کرونا، وزارت راه و شهرسازی و بخش حمل و نقل به ویژه صنعت هوایی کشور پیشتاز اجرای پروتکل‌های بهداشتی بوده است گفت: در روزهای ابتدایی شیوع ویروسکرونا همواره از سوی دشمنان اعلام می‌شد که صنعت هوانوردی و حمل و نقل هوایی عامل انتقال و ورود ویروس کرونا بوده و این اتهام زنی‌ها را به صورت مرتب و پر تکرار همواره در روزهای ابتدایی انتشار این ویروس شاهد بودیم.

وی ادامه داد: برای رفع این اتهام در حوزه حمل و نقل هوایی تلاش بسیار گسترده‌ای توسط شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صورت گرفت و من از زحمات بخش حمل و نقل هوایی در این خصوص تشکر می‌کنم.

اسلامی بیان کرد: با افتخار می‌گویم تمامی بخش‌های حمل و نقل هوایی به سامانه دیتابیس بیماران کرونایی متصل شده و یکی از مهم‌ترین اقدامات در این بخش جلوگیری از ورود افراد دارای تست مثبت بوده و در حال حاضر همه حوزه‌های حمل و نقلی از جمله راه آهن، اتوبوسرانی و حتی کشتیرانی هم به این سامانه متصل شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: به هیچ عنوان به بیماران کرونایی بلیت فروخته نمی‌شود و اجرای این طرح از بخش حمل و نقل هوایی به سایر بخش‌های حمل و نقل هم تسری پیدا کرده و این خود یک برگ زرین دیگر در حوزه حمل و نقل هوایی و افتخارات این صنعت است که در جهت سلامت جامعه گام برداشته و نه تنها مظهر حاکمیت و ایمنی کشور است، بلکه پرچم دار گسترش سلامت هم به شمار می‌رود.

اسلامی با بیان اینکه صنعت هوانوردی در این مدت خدمات ارزشمندی از جمله انتقال دارو و تجهیزات پزشکی که از طریق ۱۰ها پرواز فری فلایت (Ferry Flight پروازهای غیر برنامه ریزی شده) ارائه کرده است افزود: بخش هواپیمایی کشور اقلام و کالاهای مورد نیاز بهداشتی کشور را توانستند به دست وزارت بهداشت برسانند و همچنان این اقدامات با قوت در حال انجام است.

وی تأکید کرد: با اقدامات انجام شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته واکسن‌های تأمین شده را بخش حمل و نقل هوایی از نقاط مبدأ به داخل کشور و از آنجا به سایر شهرها انتقال و توزیع کنند و این یک افتخار برای بخش هوایی کشور به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: گام‌های مؤثر برای تقویت و ارتقای ضریب هوایی جامعه برداشته شده و از این بابت از سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های هندلینگ سپاس گذار هستم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید