وزارت صنعت متولی صنعت چاپ شد

نماینده تشکل‌های چاپ در سراسر کشور گفت: طبق تفاهم‌نامه امضا شده میان دو وزیر ارشاد و صنعت کلیه امور مربوط به تأسیس‌، صادرات و واردات محصولات و ماشین‌آلات چاپی از وزارت ارشاد به وزارت صنعت منتقل شد.
وزارت صنعت متولی صنعت چاپ شد

به گزارش صنعت نویس غلامرضا شجاع، نماینده تشکل‌های چاپ در سراسر کشور، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا», از برگزاری جلسه‌ای میان وزرای ارشاد و صنعت و معدن خبر داد و گفت:‌ در این جلسه که صبح امروز 11 بهمن‌ماه برگزار شد،‌ تفاهم‌نامه‌ای میان وزیران به امضا رسید که بر طبق آن کلیه امروز مربوط به تاسیس، واردات و صادرات محصولات و صدور مجوزهای ورود دستگاه‌ها و ماشین‌آلات چاپ از وزارت ارشاد به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل شد.

بنا به گفته شجاع قرار است این تفاهم‌نامه تا پایان سال در  هیئت دولت به عنوان لایجه به تصویب رسیده و از ابتدای سال آتی اجرایی شود.در این میان تنها نظارت بر فعالیت چاپخانه‌ها در اختیار وزارت ارشاد باقی مانده است.

شجاع تصریح کرد:‌ هم‌چنین مقرر شد تا کارگروهی متشکل از متشکل از نمایندگان وزارت ارشاد،‌ وزارت صنعت،‌ اتاق اصناف و اتحادیه‌های چاپ تشکیل شوند تا آیین‌نامه‌های موجود در حوزه تأسیس چاپخانه،‌ صدور مجوز واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه چاپ و .... را بررسی و در صورت نیاز بروزرسانی کنند.تا این آیین‌نامه در دستور کار وزارت صنعت قرار گیرد.

وی هم‌چنین از طرح مخالفت وزارت ارشاد با افزایش تعرفه واردات کاغذ در این جلسه خبر داد و گفت:‌صالحی امیری وزیر ارشاد در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با نعمت‌زاده وزیر صنعت موضوع افزایش تعرفه کاغذ و مخالفت جدی وزارت ارشاد را مطرح کرد که در ابتدا نظر وزیر صنعت افزایش تعرفه بود،‌ اما در ادامه تلاش شد تا تبعات این افزایش تشریح شود.

شجاع تصریح کرد:  وزیر ارشاد به بحران موجود در صنایع نشر و چاپ اشاره و افزایش تعرفه را منجر به نابودی بخشی از این صنعت دانست. وی هم‌چنین صراحتا‌ً اعلام کرد که با افزایش تعرفه 80 درصد مطبوعات به تعطیلی می‌روند.

بنا به گفته شجاع سید‌عباس صالحی‌ معاون فرهنگی وزارت ارشاد، صالح‌نیا معاون وزارت معاون وزارت صنعت معدن و تجارت، محمودرضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد، طالب‌زاده، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تنی چند از روسای اتحادیه‌های چاپ در این جلسه حضور داشتند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید