ورود غیرقانونی به عراق چند سال زندان دارد؟

سرکنسول ایران در کربلا تاکید کرد: ورود غیر مجاز به عراق دارای سه سال زندانی است و ما نیز نمی‌توانیم افراط خاطی را شفاعت کنیم.

به گزارش ایلنا، میرمسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حفظ حاکمیت کشور عراق گفت: ورود بدون ویزا و گذرنامه زوار به عراق، موجب بروز مشکلاتی برای دیگر زائران و زیر پا گذاشتن حق‌الناس است.

وی اضافه کرد: علیرغم ارتباطات خوبی که با عراق داریم ولی باید بدانیم عراق یک کشوری خارجی است، زائران برای ورود به این کشور باید گذرنامه و ویزا داشته باشند و به صورت غیرقانونی وارد این کشور نشوند چرا که عدم رعایت این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای خود آنها خواهد شد.

سرکنسول ایران در کربلا با بیان اینکه ورود غیر مجاز به عراق دارای سه سال زندانی است و ما نیز نمی‌توانیم افراط خاطی را شفاعت کنیم، اظهار داشت: بعضی از زائران نیز مهر ورود عراق را در پاسپورت خود نمی‌زنند و بهانه می‌‌آورند که مرزها شلوغ است ولی آنها باید توجه داشته باشند، معطل شدن بهتر از سه سال زندانی است.

حسینیان افزود: طرف عراقی نیز موانعی برای ورود غیر مجاز اعمال می‌کند که باعث معطل شدن آنهایی می‌شود که ویزا اخذ کرده‌اند و نادیده گرفتن این امر منجر به زیر پا گذاشتن حق‌الناس می‌شود.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو اربعین از افراد مسن و کسانی که بیماری قلبی دارند درخواست کرد از انجام این سفر به کربلا در این ایام خودداری کنند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید