ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش‌ها در اکثر استان‌ها ادامه خواهد داشت از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

به گزارش صنعت نویس به نقل از ایسنا احد وظیفه گفت: روز دوشنبه سامانه بارشی درنیمه غربی کشور فعال است که به تدریج دامنه فعالیت آن نیمه شرقی کشور را فرا می‌گیرد. در جنوب وجنوب غرب کشور رگبار باران گاهی با وزش باد شدید موقتی و رعد وبرق و در مناطق مستعد با تگرگ همراه خواهد بود و در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی وجنوبی و دامنه‌های البرز بارش برف وباران گاهی وزش باد و کولاک برف پیش بینی می شود.

وی افزود: در بعد از ظهر در برخی نقاط جنوب، جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در جنوب شرق کشور پدیده گرد وخاک نیز دوراز انتظار نیست. امروز شدت بارش ها درنیمه شرقی خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، بوشهر، فارس،غرب کرمان وشمال هرمزگان و بتدریج گستره بارش ها نواحی مرکزی، دامنه های جنوبی البزر، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد و از بعد ازظهر در نوار غربی کشور از شدت بارش ها کاسته می شود و بارش در شمال خراسان جنوبی وجنوب خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت.

وظیفه با بیان اینکه روز سه شنبه بارش ها درشرق، شمال شرق، بخش هایی از جنوب شرق وجنوب کشور ادامه خواهد داشت بیان کرد: بارش ها در نیمه جنوبی فارس، نیمه غربی استان های هرمزگان، کرمان و خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت، در شمال غرب وسواحل غربی خزر نیز ابرناکی وبارش پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز چهارشنبه بارش در برخی مناطق جنوب و شمال غرب کشور ادامه خواهد داشت و بتدریج با ورود سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب و غرب کشور، گستره بارش جنوب غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های البرز غربی را نیز در برخواهد گرفت. از امروز تا اوایل روز سه شنبه خلیج فارس و روزهای دوشنبه و سه شنبه دریای عمان وتنگه هرمز مواج خواهد بود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز سه شنبه نیمه ابری در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای 1 و حراکثر دمای 9 و روز چهارشنبه نیمه ابری دربعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد همراه با بارش برف با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 11 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید