ورود دو هواپیمای جدید به ناوگان هوایی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از ایجاد مسیرهای مستقیم هوایی برای کاهش هزینه و زمان سفر خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری، دو فروند هواپیمای جدید وارد ناوگان خواهد شد.
ورود دو هواپیمای جدید به ناوگان هوایی

به گزارش صنعت نویس به نقل از مهر، مهرداد تقی زاده گفت: پس از اجرای برجام، شرایط برای بهبود روابط تجاری با سایر کشورها در حوزه های مختلف حمل و نقل از جمله ریلی، هوایی، جاده ای و زمینی فراهم شده که یکی از اقدامات در این زمینه، ایجاد مسیرهای مستقیم هوایی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی ادامه داد: نشست و برخاست های متعدد در فرودگاهها، علاوه بر زمان بر بودن، هزینه بسیاری را هم برای مسافران به همراه دارد؛ ضمن اینکه بر تقاضای سفر هم موثر است، بنابراین سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال ایجاد مسیرهای مستقیم هوایی به کشورهای مختلف است تا بدین صورت، در زمان و هزینه مسافران صرفه جویی شود و حجم سفرهای خارجی هم افزایش یابد.

تقی زاده اظهار داشت: برای ایجاد مسیرهای مستقیم هوایی، نیاز به نوسازی ناوگان است و بر همین اساس، علاوه بر یک فروند هواپیمایی که دی ماه وارد ناوگان هوایی شد، دو فروند هواپیمای جدید هم پیش از آغاز سال نو وارد ایران شده و ۵ فروند دیگر هم در سال آینده اضافه می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، کشورها تمایل دارند که برای پرواز به مبداء و مقصد ایران، از هواپیماهای مربوط به ایرلاین های آنها استفاده شود تا بازار تقاضا را از دست ندهند؛ اما ایران باید تلاش کند تا با بهبود ناوگان هوایی، در جذب مسافر با آنها رقابت نماید.

وی با اشاره به افزایش درآمدهای حاصل از حوزه هوایی، گفت: طی دو تا سه سال گذشته، درآمد ارزی حاصل از پروازهای عبوری در کشور افزایش یافته است و تلاش می شود که این روند رو به رشد باشد.

تقی زاده اضافه کرد: اولویت وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل، افزایش ترانزیت به ویژه در بخش ریلی و جاده است؛ البته گاهی شاهد کاهش درآمدهای حاصل از ترانزیت ریلی یا جاده ای بودیم که به دلیل اثرپذیری عوامل بیرونی و داخلی بوده است به عنوان نمونه با افزایش قیمت سوخت در عراق، حجم ترانزیت جاده ای به این کشور افت کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تاثیر عوامل درونی هم به اعمال قوانین داخلی مربوط می شود؛ به عنوان نمونه محدودیت هایی که برای حمل و نقل کالا ایجاد می شود، در حجم درآمدهای حاصل از ترانزیت موثر است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید