ورود خودروهای شهرستانی به تهران محدود می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو شورای شهر تهران گفت: به دنبال طرحی هستیم که خودروهای شهرستانی تنها به تعداد روزهای مشخصی در هر فصل مجاز به تردد رایگان در تهران باشند.

سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران با اشاره به تغییر مقررات ورود به طرح ترافیک و حلقه دوم ترافیکی طی دو سال گذشته گفت: در سالی که گذشت خودروهای شهرستانی در هر فصل تنها ۱۵ روز اجازه تردد رایگان در حلقه دوم ترافیکی را داشتند، اما با توجه به اینکه ظرفیت تردد خودرو در تهران یک میلیون دستگاه است باید تدابیری اندیشید که ورود خودروهای شهرستانی به داخل تهران همانند ورود به حلقه دوم ترافیکی تنها به تعداد روز مشخصی در هر فصل امکان‌پذیر باشد.

او افزود: با این کار اگر خودروی سایر شهرستان‌ها بخواهند بیشتر از حد مجاز در تهران تردد کنند باید عوارض آن را پرداخت کنند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال طراحی طرحی به نام پیمایش هستیم، اظهار کرد: در این طرح خودروهایی که از شهرهای دیگر وارد تهران می‌شوند تنها به مقدار مشخصی اجازه تردد رایگان دارند.

میرلوحی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر ۵ میلیون خودرو روزانه در شهر تهران تردد می‌کند که این وضعیت بیش از ظرفیت تهران است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید