واکنش هواپیمایی آسمان به گزارش سانحه سقوط

هواپیمایی آسمان در واکنش به گزارش مقدماتی بررسی سانحه پرواز یاسوج که از سوی دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشور منتشر شده توضیحاتی ارائه کرد.
واکنش هواپیمایی آسمان به گزارش سانحه سقوط

به گزارش صنعت نویس، در این توضیحات آمده است: باطلاع می‌رساند نظر به ابهام ایجاد شده در گزارش مقدماتی بررسی سانحه پرواز یاسوج از سوی دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری توضیح ذیل ضروری است:

براساس گزارش صفحه ۹ سانحه هوایی، از ٢٤ خرداد ماه سال ١٣٨٩ زنده یاد خلبان فولاد پس از عمل قلب، مجاز بوده تا با یک کمک خلبان بدون محدودیت پزشکی و عملیاتی پرواز نماید که این امر توسط شرکت هواپیمایی آسمان کاملاً رعایت شده است.

همچنین زنده یاد خلبان فولاد از اردیبهشت ماه ١٣٩٦ معلم خلبان بوده و از ١٣٩٦/٧/٢ معلم خلبان منتخب سازمان هواپیمایی کشوری بوده است و مشکلی برای پرواز نداشته است. خلبانان منتخب سازمان TRE اساتیدی هستند که مجاز به ارزیابی سایر خلبان ها در حین پرواز هستند.

به گزارش ایسنا، پس از چند هفته بررسی و پیگیری، کمیته بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری صبح امروز گزارش مقدماتی خود از حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را ارائه کرد.

براساس این گزارش شرکت هواپیمایی آسمان با توجه به رعایت نکردن محدودیت‌های پزشکی خلبان خود و اجرایی نکردن آرایش فنی لازم به عنوان مقصر اصلی شناخته شده البته در کنار آن خلبان نیز در عملکرد خود با ابهام‌هایی روبه‌رو است.

هرچند که این گزارش در پایان اعلام کرده که هنوز نمی‌توان به طور دقیق و رسمی از علت‌های اصلی سقوط این هواپیما سخن گفت، اما به نظر می‌رسد ابهام‌هایی درعملکرد شرکت هواپیمایی آسمان وجود دارد.

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید