واکنش مسئول بانک مرکزی به ادعای عدم عرضه ارز دولتی

یک مقام مسئول در بانک مرکزی گفت: ۱۵صرافی منتخب بانک مرکزی هستند که بر اساس نیاز روزانه‌شان دلار دریافت می‌کنند و بین سایر صرافی‌ها تا سقف ۱۰۰ هزار دلار توزیع می‌کنند.
واکنش مسئول بانک مرکزی به ادعای عدم عرضه ارز دولتی

به گزارش صنعت نویس، در پی انتشار گزارش میدانی از نحوه توزیع ارز به صرافی‌ها از سوی دولت، یک مقام مسئول در بانک مرکزی به ادعای یکی از صرافان مبنی بر اینکه ۱۰ روز از عدم عرضه دلار مخصوص به صرافی‌ها گذشته است و عمده صرافی‌ها هیچ دلاری برای عرضه به بازار ندارند، واکنش نشان داد.

وی که خواست نامش فاش نشود گفت: در حال حاضر نحوه عرضه دلار در بازار متفاوت شده اما عرضه دلار قطع نشده است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی افزود: عرضه‌ها نسبت به گذشته کمی متفاوت تر شده به این معنی که ممکن است در یک روز میزان عرضه کمتر از روز قبل باشد و در یک روز در هفته اصلا عرضه‌ای صورت نگیرد تا واکنش بازار را ارزیابی کنند، اما ممکن است صرافی‌ها اینگونه برداشت کنند که عرضه دلار قطره چکانی شده است.

این مقام آگاه در بانک مرکزی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی به صورت روزانه بهای دلار را اعلام می‌کند و به صرافی‌های منتخب خود آن را تزریق می‌کند به عنوان مثال روز گذشته نرخ دلار ۴۴۶۹اعلام شد.

وی گفت: ۱۵ صرافی منتخب بانک مرکزی هستند که بر اساس نیاز روزانه‌شان دلار دریافت می‌کنند و به سایر صرافی‌ها تا سقف ۱۰۰ هزار دلار توزیع می‌کنند و مسافران خارج از کشور هم با پاسپورت و کارت ملی‌تا سقف ۵ هزار دلار می‌توانند دریافت کنند.

وی گفت: پرداخت دلار مسافری با نرخ دولتی برای عتبات هم برای سال آینده به کلی حذف خواهد شد.

منبع:ایلنا

افزودن نظر جدید