وام ازدواج به ۵۰ میلیون تومان رسید

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون مصوب کرد مبلغ وام ازدواج با توجه به افزایش هزینه‌های ازدواج از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: در جلسه امروز عصر کمیسیون تلفیق مجلس و در حین بررسی بند «الف» تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۹۹ مصوب شد مبلغ وام ازدواج از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس بیان داشت: با توجه به افزایش تورم و بالا رفتن هزینه‌های ازدواج، با بررسی مجلس مشخص شد که منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها ظرف یک سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است بنابراین از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها ۲۰ میلیون مازاد را تامین می‌کنیم.

وی افزود: بنابراین برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام با دوره بازپرداخت ۵ ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته انجام می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: براین اساس زوجین با توجه به افزایش هزینه‌های ازدواج در سال آینده در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی بانک‌ها شرایط مصوب مجلس برای ضامن را رعایت نمی‌کنند و شرایط خاص خود را برای ضامن تعیین می‌کنند و آیا در کمیسیون تلفیق برای حل این مشکل راهکاری اندیشیده شده است؟ بیان داشت: مقرر شد دیوان محاسبات به این موضوع ورود کند و بانک‌ها باید قانون را اجرا کنند، قانون شفاف است و نباید تفسیر شود.

پاپی‌زاده اظهار داشت: در قانون ذکر شده برای دریافت وام ازدواج وام گیرنده باید یک ضامن معتبرمعرفی کند و سفته ارائه دهد. بنابراین افراد اگر با مواردی غیر از این حالت برخورد کردند میی‌توانند شکایت خود را به کمیسیون اصل ۹۰ اعلام کنند تا برخورد انجام شود.
فارس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید