واردات گوشت قرمز افزایش یافت

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام زنده گفت: با توجه به پرداخت سوبسید به واردکنندگان، میزان واردات با روند افزایشی در بازار روبرو است.
واردات گوشت قرمز افزایش یافت

به گزارش صنعت نویس، منصور پوریان رئیس شورای تامین‌کنندگان دام زنده، از افزایش واردات گوشت قرمز در بازار خبر داد و گفت: با توجه به پرداخت سوبسید به واردکنندگان، میزان واردات با روند افزایشی در بازار روبرو است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت واردات به روال سابق خود بازگشته است، افزود: براین اساس واردات هفتگیگوشت قرمز به ۹۰ تن رسیده است.

پوریان از واردات مستمر گوشت قرمز برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و افزود: با توجه به افزایش کشتار داخلی و واردات گوشت گرم گوسفندی با مازاد عرضه روبرو هستیم، در حالی‌که مدت مشابه سال قبل به سبب کمبود عرضه با افزایش چشمگیر قیمت در بازار روبرو بودیم.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام زنده نرخ هر کیلو گوشت اوراسیا ۲۹ هزار و ۵۰۰ و استرالیا ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی نرخ هر کیلو دام زنده در میادین ۱۶ تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: همچنین نرخ هر کیلو لاشه بره سنگین داخلی ۳۴ هزار و لاشه سبک ۳۶ هزار تومان است.

پوریان قیمت گوشت در بازار شب عید را پیش‌بینی کرد و افزود: با توجه به مازاد گوشت قرمز بیش از نیاز داخل، در ایام پایانی سال نوسان خاصی در بخش عمده‌فروشی نخواهیم داشت و تنها به سبب افزایش تقاضا و هیجانات بازار و سودجویی دلالان احتمال نوسان در خرده‌فروشی دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه خریداری برای گوشت‌های منجمد در بازار وجود ندارد، تصریح کرد: کیفیت و قیمت گوشت‌های منجمد بسیار مناسب است و افزایش تقاضا در این بخش تعادل بازار خرده فروشی نیز به همراه دارد.

منبع:نامه نیوز

افزودن نظر جدید