واردات برنج آزاد شد

وزارت صنعت در نامه ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها اعلام کرد: واردات برنج از ابتدای آذر ماه امسال تا ۳۱ تیرماه ۹۷ آزاد است.

به گزارش ایرنا، براساس ابلاغیه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره ثبت سفارش و واردات برنج، واردکنندگان این محصول باید بدانند که تمام کالاهای وارداتی آنها حداکثر تا تاریخ ۳۱ تیرماه سال آینده وارد و ترخیص می شود.

طبق مصوبه دولت در تاریخ سوم بهمن ماه ۱۳۹۵حقوق ورودی برنج سفید ۲۶ درصد است و از تاریخ ابلاغ (سوم بهمن ماه ۱۳۹۵) لازم الاجراست.

هر سال همزمان با پایان فصل برداشت برنج داخلی، در ماه‌های مرداد، شهریور، مهر و آبان ورود این محصول به کشور برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی ممنوع است و پس از آن دولت در جهت تامین نیاز کشور واردات برنج را آزاد می کند.

به گزارش ایرنا و بر اساس آمار گمرک از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون تن برنج وارد کشور شده که بخشی از آنها هنوز ترخیص نشده اند و پس از پایان فصل برداشت برنج در داخل کشور، ترخیص می شوند.

به گفته یزدان سیف رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال ۹۶ ثبت سفارش برنج وارداتی یک میلیون ۶۶۰ هزارتن است در حالی که سال گذشته نیز یک میلیون و ۵۹۱ هزارتن برنج وارداتی ثبت سفارش شده بود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید