واردات برنج، تجارت عمده ایران با اروگوئه

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به واردات برنج از اروگوئه، گفت: هم اکنون ایران روابط تجاری عمده‌ای با اروگوئه ندارد. وی بر ضرورت تعادل و توازن بخشی تراز تجاری بین دو کشور تاکید کرد.
واردات برنج، تجارت عمده ایران با اروگوئه

به گزارش صنعت نویس، فتحی با بیان اینکه صادرات ایران به کشور اروگوئه از حیث حجم و ارزش اقتصادی قابل توجه نیست، اظهار داشت: جمهوری اسلامی قابلیت‌های صادراتی فراوانی در تمامی بخش‌ها به ویژه کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته دارد.

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، روابط سیاسی ایران و اروگوئه را مثبت ارزیابی و بر لزوم گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور نیز تاکید کرد.

وی با اعلام اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و اروگوئه است، افزود: هدف گذاری‌های بسیار خوبی در زمینه تعمیق و توسعه روابط تجاری دو کشور از جمله ۹ موافقتنامه و یادداشت تفاهم (قرنطینه دامی، گیاهی، تسهیل سرمایه گذاری و بانکی) صورت گرفته است.

فتحی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال کشت فراسرزمینی در اروگوئه است، گفت: این کشور به لحاظ جمعیت کشور بزرگی نیست ولی توان کشاورزی مطلوبی دارد.

وی با اعلام اینکه اروگوئه از تولیدکنندگان عمده برنج در جهان است، افزود: ایران از واردکنندگان این محصول از این کشور است.

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی یادآورشد: قرار است وزارت جهاد کشاورزی شرکت‌ها و فعالان کشت فراسرزمینی کشور را تجهیز و ساماندهی و طرف اروگوئه تسهیلات لازم را برای استقرار و حضور شرکت‌های ایرانی درکشور خود فراهم کند که قدم بزرگی برای تامین امنیت پایدار و دراز مدت کشور به تولیدات کشاورزی بویژه محصول برنج است.

منبع:مهر

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید