هواپیماهای خریداری شده از بوئینگ توقیف می‌شوند؟

یک گروه حقوقی صهیونیستی از یک دادگاه آمریکایی خواسته تا جلوی معامله ۱۶.۶ میلیارد دلاری شرکت بوئینگ با ایران را بگیرد. این گروه مدعی شده تهران باید ابتدا میلیاردها دلار غرامت خانواده های قربانیان حملات مرتبط گروه های وابسته به این کشور را پرداخت کند.

به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتد پرس، یک گروه حقوقی اسرائیلی از یک دادگاه فدرال آمرکیا خواسته تا جلوی معامله 16.6 میلیارد دلاری شرکت بوئینگ با ایران را بگیرد. این گروه مدعی شده که تهران باید ابتدا میلیاردها دلار غرامتی که محکوم به پرداخت به خانواده های قربانیان حملات گروه های وابسته به ایران است را پرداخت نماید.

مرکز حقوقی لین هادین-اسرائیل، با ارائه شکوائیه ای به دادگاه منطقه ای شمال ایلینویز مدعی شد که به دنبال تصرف هواپیماهای تحویلی شرکت بوئینگ به ایران است تا زمانی که غرامت ادعایی از سوی ایران پرداخت گردد.
نیتسانا دارشان لیتنر، مدیر این گروه حقوقی گفت: «ما به دنبال توقیف همه این 100 فروند هواپیما هستیم...اگر بوئینگ فکر می کند می تواند به راحتی این هواپیماها را به ایران ایر که 60 درصد آن متعلق به دولت ایران است بفروشد، وانمود کند که در حال ارائه محصولات بشردوستانه غیر نظامی به یک شرکت غیر دولتی است، ما حقیقت را افشا خواهیم کرد.»
بوئینگ به تقاضای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداده است.
دارشان لیتنر وکالت قربانیان در چند پرونده حقوقی مطروحه در دادگاه های آمریکا را بر عهده دارد. وی گفت، بر اساس 10 حکمی که تاکنون به نفع موکلان وی صادر شده، ایران باید حدود 2 میلیارد دلار به آنها غرامت بپردازد. وی افزود، تاکنون توانسته حدود 200 میلیون دلار از طریق مصادره حساب های بانکی ایران و دارایی های ای کشور در خاک آمریکا به دست اورد.
دارشان لیتنر گفت: «اگر یک شرکت آمریکایی نظیر بوئینگ قرار است از معاملات چند میلیارد دلاری با ایران منتفع شود، حداقل باید قربانیان حملات گروه های وابسته به ایران نیز بتوانند از بخشی از مزایای این قرارداد منتفع شوند.»

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید