هند نفت آمریکا را جایگزین ایران کرد

پالایشگاه های هندی در طی سال های گذشته برای خرید نفت خام ارزان به ایران و عراق متوسل شده بودند، اما آنها اکنون قصد دارند به واردات خود تنوع ببخشند.
هند نفت آمریکا را جایگزین ایران کرد

به گزارش صنعت نویس، در حالی که هند در طی ماه های گذشته خرید نفت خود از ایران را کاهش داده، شرکت ایندین اویل، بزرگترین پالایشگاه هندی مناقصه ای برای خرید دو میلیون بشکه نفت خام ترش از آمریکا و کانادا منتشر کرده است. این اقدام به فاصله یک هفته بعد از پیشنهاد ترامپ مبنی بر خرید انرژی بیشتر توسط هند از آمریکا صورت گرفته است.

شرکت ایندین اویل قصد دارد در فاصله 25 سپتامبر تا 4 اکتبر، 2 میلیون بشکه نفت ترش از کشورهای آمریکای شمالی در بندر پارادیپ تحویل بگیرد. پالایشگاه های هندی در طی سال های گذشته برای خرید نفت خام ارزان به ایران و عراق متوسل شده بودند، اما آنها اکنون قصد دارند به واردات خود تنوع ببخشند.

نارندرا تانجا، کارشناس مسائل انرژی هند در این باره گفت: «در حال حاضر پالایشگاه های هندی دو سوم از کل نفت خود را از کشورهایی نظیر ایران، عربستان و عراق تامین می کنند. اکنون هند تلاش دارد به منابع تامین انرژی خود تنوع ببخشد. بدین منظور، شرکت های هندی در حال خرید نیازهای انرژی خود از سراسر جهان از جمله از روسیه و آمریکا هستند.»

ایندین اویل از فروشندگان نفت خواسته تا مسئولیت تحویل محموله ها در بندر مورد اشاره در مناقصه را بر عهده بگیرند. به گفته تانجا: «قیمت نفت خام تقریبا با نفت سایر نقاط جهان برابر است. اگر فروشندگان مسئولیت تحویل بار را بر عهده بگیرند، آنگاه هزینه این حمل در قیمت نفت لحاظ خواهد شد.»

تنوع بخشی به واردات همچنین بخشی از سیاست دولت هند برای خریدن انرژی به بهترین قیمت ممکن است. تانجا افزود: «این خریدها ربطی به بحران خاورمیانه ندارد، زیرا ارسال محموله های نفتی هیچ تاثیری از بحران قطر نپذیرفته است. این بخشی از استراتژی امنیت انرژی ماست که قصد دارد به منابع تامین انرژی هند تنوع ببخشد.»

منبع:تسنیم

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید