همدان میزبان اجلاس جهانی گردشگری ۲۰۱۸ شد

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: همدان میزبان اجلاس جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ شد.

به گزارش مهر، حمیدرضا یاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شرکت سیاحتی علیصدر میزبانی همدان برای اجلاس جهانی گردشگری سال ۲۰۱۸ قطعی شد، گفت: باید از فرصت برگزاری این برنامه‌ استفاده و جاذبه‌ها و ظرفیت‌های کشور و استان همدان را به دنیا معرفی کرد.

وی بابیان اینکه سازمان جهانی گردشگری( UNWTO ) زیرمجموعه سازمان ملل با ۵۰۰ عضو است که همگی اعضا از مقاصد گردشگری دنیا هستند که باید استانداردهایی را نیز داشته باشند، گفت: ۹ شرکت از ایران عضو سازمان توریسم جهانی هستند.

یاری با اشاره به اینکه شرکت علیصدر در سال ۹۳ درخواست خود مبنی بر میزبانی اجلاس جهانی گردشگری را به سازمان توریسم جهانی ارائه کرد که این پیشنهاد در سال ۹۴ پذیرفته شد، گفت: سال گذشته در حاشیه برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان گردشگری جهانی جلسه‌ای با دبیرکل سازمان برگزار و کلیپ ۱۰ دقیقه‌ای از همدان و امکانات شرکت علیصدر همدان پخش شد.

یاری با تأکید بر اینکه از سال گذشته مجموعه علیصدر مکاتباتی برای برگزاری اجلاس در همدان داشت، افزود: بر همین اساس در نخستین اقدام درخواست میزبانی همدان با امضای استاندار به سازمان میراث فرهنگی ارائه شد تا آنها نیز ضمن صحبت با سازمان جهانی توریسم وعده میزبانی ایران و به طور خاص همدان را محقق سازند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه شرکت علیصدر عضو هیئت رئیسه بخش خصوصی سازمان جهانی است و میزبانی همدان از ۱۳۰ کشور جهان به صورت ویژه به همدان واگذار شده است، گفت: این اجلاس برای نخستین بار در همدان برگزار خواهد شد.

یاری با تاکید براینکه تمام دستگاه‌ها و به طور کلی استان همدان از این برنامه منتفع خواهد شد، گفت: اجلاس جهانی گردشگری یک رویداد بزرگ بین‌المللی است و حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در ایران و به خصوص همدان را رقم خواهد زد.

یاری با اشاره به اینکه در حال حاضر آبان ماه سال آینده زمان پیشنهاد شده برای برگزاری این اجلاس است، گفت: براساس پیش بینی ها ۴۰۰ شرکت عضو سازمان جهانی گردشگری در این اجلاس در همدان حضور می‌یابند.

وی باتأکید بر اینکه برگزاری جلسات تخصصی اجلاسیه طبق برنامه‌ریزی سازمان جهانی گردشگری خواهد بود، اضافه کرد: برای این اجلاس دو دبیرخانه استانی و ملی ایجاد و بنابه پیشنهاد شرکت علیصدر دفتری در تهران برای مکاتبات ملی و بین‌المللی ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر هدف از میزبانی اجلاس جهانی گردشگری را احیای نام همدان در صنعت گردشگری عنوان کرد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید