هفته صعودی طلا

با توجه به سرمایه‌گذاری قوی روی طلا و تقویت قیمت پس از آمار اقتصادی فراتر از انتظار آمریکا، با ادامه رشد قیمتی در آخرین روز هفته، شمش یک هفته صعودی را پشت سر گذاشت.
هفته صعودی طلا

در حالی که طلا در اوایل سال جاری به بالاترین سطح 13 ماه اخیر خود رسیده بود، این فلز ارزشمند در پی نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی دنیا، نوسانات بازار سهام و قیمت نفت، از ابتدای سال تاکنون رشد 20 درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز،  هر اونس طلا در پایان معاملات این هفته با رشد 3 درصدی نسبت به آخرین جایگاه خود در هفته گذشته معادل یکهزار 259 دلار و 10 سنت معامله شد. اوله هانسن، رئیس مرکز تحقیقات کالای ساکسو بانک اعلام کرد: «وقت آن رسیده که قیمت طلا اصلاح شود و اگر ارقام نتوانند اینکار را انجام دهند، ما شاهد ادامه داشتن تقاضای قدرتمند طلا خواهیم بود. »

آمار نشان می‌دهد که روز پنج‌شنبه، دارایی‌ها در SPDR بزرگترین صندوق معاملاتی طلا نزدیک به 5 تن رسید تا میزان جریان‌های ورودی به این صندوق در سال جاری به 151 تن برسد این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته جریان‌های ورودی 52 تن بوده است.

علاقه به سرمایه‌گذاری با توجه به نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی با رشد مواجه شده است، این در حالی است که انتظارات برای افزایش نرخ بهره در سال جاری توسط فدرال‌رزرو به شدت کاهش پیدا کرده است.

آمار وزات کار آمریکا در روز جمعه نشان می‌هد که میزان اشتغال این کشور در ماه فوریه افزایش پیدا کرده است. نشانه‌ واضحی از اینکه با توجه به نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی،‌ بازار کار همچنان قدرتمند باقی مانده است. میزان اشتغال بخش غیرکشاورزی در ماه گذشته رشدی 242 هزار شغلی داشته است در حالی که نرخ بیکاری با رسیدن به 4.9 درصد در پایین‌ترین سطح هشت سال اخیر خود به سر می‌برد.

نعیم اسلام، تحلیلگر ارشد بازار گروه معاملاتی آوا اعلام کرد: «آمار در مورد آینده تصمیم فدرال‌رزرو برای نرخ بهره خواهد بود و انتشار آمار تایید کرد که تصمیم غیرمنتظره‌ای در کار نخواهد بود. در حال حاضر تمرکز اصلی به سمت جلسه‌ آینده فدرال‌رزرو در چند هفته آینده خواهد بود و اینکه چگونه آنها با پیش‌بینی اصلاح شده رشد بازی خواهند کرد. این موضوع به عنوان عامل اصلی سرمایه‌گذاری معامله‌گران خواهد بود.»

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید