هفته آینده؛ افتتاح رسمی فرودگاه ماکو

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه ماکو با بیان این‌که هفته آینده به صورت رسمی فرودگاه این منطقه افتتاح می‌شود، گفت: طی ۳ سال همه اقدامات لازم برای ساخت این فرودگاه انجام شده و در هفته آینده به‌صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
هفته آینده؛ افتتاح رسمی فرودگاه ماکو

به گزارش صنعت نویس به نقل از ایسنا، «ارسلان ازهاری»، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو  در همایش نقش مناطق آزاد در اقتصاد مقاومتی پس از برجام در تهران گفت: منطقه آزاد ماکو شاهراه و شریان اقتصاد کشور است که بزرگترین مرز زمینی کشور(بازرگان) با حجم معادلات سالانه 18 هزار میلیارد دلار در این منطقه واقع شده است.

وی با بیان این‌که فعالیت منطقه آزاد ماکو از سال 92 آغاز شد، افزود: در آن سال بودجه این منطقه 8 میلیارد تومان بود که با تلاش‌های صورت گرفته این بودجه در سال 95 به بیش از 180 میلیارد تومان ارتقاء یافته و برنامه ما برای سال 96 هم بودجه‌ای 330 میلیارد تومانی است.

معاون توسعه مدیریت منطقه آزاد ماکو با بیان این‌که اقدامات ارزشمندی در حوزه پروژه‌های زیرساختی در این منطقه انجام شده است، گفت: احداث فرودگاه یکی از این اقدامات است که عملیات اجرایی آن از خرداد 93 آغاز شد.

وی افزود: همه تجهیزات مورد نیاز این فرودگاه در یکسال گذشته بعد از برجام به کشور وارد شده است.

ازهاری هم‌چنین به ساخت پایانه صادراتی در این منطقه اشاره کرد و گفت: طی 7 ماه پایانه صادراتی به مساحت 12 هکتار در راستای تسهیل صادرات در این منطقه به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان این‌که برجام علاوه‌بر این‌که باید فرصت سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم کند باید به سرمایه‌گذاری داخلی هم توجه کند، گفت: در یک سال پس از برجام، سرمایه‌گذاران زیادی از کشورهای آلمان، کانادا، کره، چین و هندوستان به منطقه آزاد ماکو آمده‌اند و مذاکراتی را در زمینه سرمایه‌گذاری داشته‌اند.

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد ماکو انجام شده است، اظهار کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 3 محور افزایش 30 درصدی صادرات نسبت به سال قبل و افزایش 30 درصدی صادرات مجدد نسبت به سال گذشته و ایجاد مراکز ارتقاء فناوری‌ پیشرفته در این منطقه تعیین کرده بود.

وی یادآور شد: در سال 94، 18 میلیون و 240 هزار دلار حجم صادرات از منطقه آزاد ماکو بوده است و براساس هدف‌گذاری «اقتصاد مقاومتی» باید حجم صادرات در سال 95 به 23 میلیون دلار افزایش می‌یافت که در 11 ماهه سال 95 با رشد 185 درصدی صادرات میزان صادرات به 40 میلیون دلار رسیده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: در صادرات مجدد هم که باید نسبت به سال 94 براساس برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی باید به یک رشد 30 درصدی می‌رسیدیم با رشد 615 درصدی از 500 هزار دلار صادرات مجدد سال 94 در 11 ماهه سال 95 به 3 میلیون و 699 هزار دلار ارتقاء یافته است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید