هشدار وزیر نیرو برای صرفه‌جویی در مصرف آب

وزیر نیرو گفت: در حال حاضر در شهرهای کشور مشکل جدی‌ای برای تامین آب نداریم اما اگر مردم همکاری نکنند احتمال قطع آب وجود دارد اما انتظار می‌رود که مشترکان همکاری لازم را در این امر داشته باشند.

به گزارش ایسنا، حمید چیت‌چیان امروز در حاشیه مراسم آبگیری سد سردشت در جمع خبرنگاران، با اشاره به این مساله که با تصفیه‌خانه سردشت مشکل کشاورزان برای تامین آب برطرف خواهد شد، اظهار کرد: امیدواریم که پساب حاصله از این تصفیه‌خانه در اختیار کشاورزان قرار بگیرد علاوه بر این نیز سد سردشت نیز می‌تواند کمک رسان مشکل کشاورزان باشد.

وی با بیان این‌که امروز دو طرح مهم در استان آذربایجان غربی به نتیجه رسید، عنوان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب سردشت که با هزینه 20 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته این طرح می‌تواند تا افق 15 سال آینده را تامین کند.

چیت‌چیان با بیان این که می‌توان از پساب این تصفیه‌خانه برای مصارف کشاورزی و صنعت استفاده کرد، گفت: طرح بزرگ دیگری که امروز احداث شد طرح سد سردشت بود که در سال 1391 کار انحراف آب این سد انجام شد.

وزیر نیرو اظهار کرد: این طرح با هدف تولید برق و تامین آب کشاورزی و شرب شهرها و روستاهای اطراف ساخته شد.

به گفته وی، گنجایش دریاچه این سد 380 میلیون مترمکعب است که امکان تنظیم آب بیش از یک میلیارد مترمکعب در سال را دارد و باید گفت که ظرفیت نیروگاهی این سد نیز 150 مگاوات در سه واحد است.

چیت‌چیان با بیان این که اولین واحد نیروگاه این سد در بهمن ماه امسال و دو واحد دیگر تا آخر خردادماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد، عنوان کرد: هزینه‌ای که تاکنون برای این سد صورت گرفته 1150 میلیارد تومان بوده که طبق برآوردهای صورت گرفته تا اتمام طرح جمعا 1430 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به جاذبه گردشگری این سد گفت: علاوه بر اهداف در نظر گرفته شده برای سد سردشت می‌توان به جاذبه‌های گردشگری این سد نیز اشاره کرد به طوری که به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت کوهستانی در این منطقه این سد بتواند وضعیت اقتصاد را بهبود ببخشد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید