هشدار هواشناسی درباره تداوم آلودگی در ۱۰ کلانشهر

سازمان هواشناسی با صدور هشداری از تداوم آلودگی هوا در ۱۰ کلانشهر تا اواخر وقت پنج‌شنبه (۲۵ دی ماه) خبر داد و نسبت به خودداری از تردد غیرضروری و ضرورت مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلانشهرها تاکید کرد.

به گزارش صنعت نویس، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: تداوم پایداری در جو و سکون هوا موجب افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌ها امروز (۲۰ دی ماه)‌ در شهرهای تهران، کرج، قم، اهواز، قزوین، تبریز، ارومیه، اصفهان، اراک شده است.

این وضعیت جوی فردا (۲۱ دی ماه) برای شهرهای تهران، کرج، قم، قزوین، اراک، اصفهان ، اهواز، ارومیه و تبریز، دوشنبه (۲۲ دی ماه) برای شهرهای تهران، قم، کرج، قزوین، اراک، اصفهان ، تبریز، مشهد و اهواز، سه‌شنبه ( ۲۳ دی ماه) تهران، قم، کرج، قزوین، اراک، اصفهان ، اهواز، مشهد و تبریز پیش‌بینی می‌شود.

افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌ها در روزهای چهارشنبه (۲۴ دی ماه) در شهرهای تهران، قم، قزوین، کرج، اراک، اصفهان ، اهواز، تبریز و مشهد و پنج‌شنبه (۲۵ دی ماه) در شهرهای تهران، قم، کرج، قزوین، اراک، اصفهان و مشهد رخ می‌دهد.

در این شرایط جوی پتانسیل رشد شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم کاهش منابع آلاینده ثابت و متحرک، امکان رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از ترددهای غیر ضروری به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری و ریوی، احتیاط در فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلانشهرها توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید