هشدار جدی یک نماینده به داغ شدن بازار اجاره بها

یک عضو کمیسیون عمران مجلس: با توجه به تاثیرپذیری مسکن از بازارهای موازی مجموعه تیم اقتصادی دولت باید در مسیر کاستن از حباب قیمت مسکن و در نتیجه اجاره بها تعامل داشته باشند.
هشدار جدی یک نماینده به داغ شدن بازار اجاره بها

به گزارش صنعت نویس، یوناتن بت کلیا، با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای طرح مسکن اجتماعی، گفت: تعلل دولت در حوزه اجرای این طرح به معنای غفلت وزارت راه و شهرسازی نیست بلکه این وزارتخانه با کمبود منابع و بودجه شدید مواجه بوده از این رو توان پرداختن به این مسائل را ندارد.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بودجه وزارت راه برای اجرای طرح های عمرانی در کشور بسیار کم است، افزود: هر چند وزارت راه و شهرسازی برنامه های جامعی در حوزه ساخت مسکن اجتماعی دارد اما ناتوانی در تامین منابع توفیق اجرای آن را سلب می کند.

گرانی مسکن سربار اجاره بها شد
وی با تاکید بر اینکه بی برنامه گی در حوزه مسکن به صلاح نیست، تصریح کرد: گرانی مسکن در ماه های اخیر به هدایت هزینه های سربار به بخش اجاره بها منجر شده است.

بت کلیا با بیان اینکه دولت قبل از آغاز زمان نقل و انتقالات باید نسبت به ساماندهی بازار مسکن اقدام کند، گفت: با توجه به بزرگ شدن حباب قیمت ها در ماه های اخیر توان خرید مردم کم شده و در نتیجه بازار اجاره بها داغ خواهد بود.

تعامل دستگاه های مسئول راه بهبود وضعیت بازار مسکن است
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه ساماندهی بازار مسکن به تنهایی و بدون تعامل سایر دستگاه ها ممکن نیست، افزود: با توجه به تاثیرپذیری مسکن از بازارهای موازی مجموعه تیم اقتصادی دولت باید در مسیر کاستن از حباب قیمت مسکن و در نتیجه اجاره بها تعامل داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید با تشویق بخش خصوصی حضور این بخش را در حوزه ساخت و ساز مسکن حمایتی و اجتماعی تقویت کند تا به این ترتیب معضل کمبود منابع مرتفع شود.

منبع:خانه ملت

افزودن نظر جدید