هرآنچه که باید در مورد پلاسکو بدانید

در ابتداي دهه چهل واحدهاي تجاري اين ساختمان به صورت قسطي به 450 هزار ريال واگذار مي‌شد (ماهانه 10 ريال).

به گزارش عصر ایران، ساختمان پلاسکو یکی از قدیمی ترین‌ ساختمان‌های تهران صبح امروز به دلیل آتش سوزی فروریخت.

هرآنچه که باید در مورد پلاسکو بدانید

ساختمان پلاسکو از معروف ترین ساختمان توزیع عمده انواع پوشک به ویژه پوشاک مردان تهران بود.از این ساختمان به عنوان اولین ساختمان مدرن و مرتفع در تهران یاد می‌شد. این مرکز خرید از یک ساختمان ۱۷ طبقه تشکیل شده بود. کار بنای این ساختمان در سال ۱۳۴۲ به پایان رسید.

این ساختمان به سبك ساختمان‌هاي آمريكايي در تهران ساخته شد. اين ساختمان كه بلندترين ارتفاع تهران محسوب مي‌شد، به سرعت گروه كثيري را به خود جذب كرد، سوار شدن بر آسانسورهاي بزرگ آن و تماشاي تهران كه از پنجره‌هاي بزرگ رستوران طبقه بالا ديده مي‌شد دلمشغولي مردمي بود كه براي ديدن شهر از سطح بالا در آن روزها مدام اتوبوس‌هاي دوطبقه سوار مي‌شدند و در طبقه بالاي آن مي‌نشستند، فقط به قصد سياحت. پلاسكو كه در ضلع غربي خود جاي بزرگي براي آگهي‌هاي نئون تعبيه كرده بود 16 طبقه داشت و دو طبقه زيرزمين و 4 نوع آسانسور، يك ساختمان تجاري بود كه در هر طبقه آن 20 واحد قرار داشت.

هرآنچه که باید در مورد پلاسکو بدانید

در ابتداي دهه چهل واحدهاي تجاري اين ساختمان به صورت قسطي به 450 هزار ريال واگذار مي‌شد (ماهانه 10 ريال). در سال 1354 هژبر يزداني سرمايه‌دار معروف اين ساختمان را از حبيب القانيان به 200 ميليون ريال خريد. از جمله اتفاق‌هاي مهم در اين ساختمان چندين خودكشي پرسر و صدا بود.

در سال 1358 اين ساختمان با حكم دادگاه مصادره شد و به تملك بنياد مستضعفان درآمد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید