وزارت صنعت مجوز نماینده رنو در ایران را تمدید نکرد

نگین خودرو دیگر نمایندگی رسمی رنو نیست+سند

در حالی که همچنان از نگین خودرو به عنوان نمایندگی رسمی رنو در ایران نام برده می شود، وب سایت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور نشان می دهد اعتبار این شرکت در بهمن ماه سال گذشته منقضی شده است.
  نگین خودرو دیگر نمایندگی رسمی رنو نیست+سند

به گزارش خبرنگار صنعت نویس، نگین خودرو سال هاست به عنوان نماینده رسمی رنو اقدام به واردات محصولات این خودروساز فرانسوی به ایران می کند. هرچند این شرکت در حال حاضر با دو هوو در حوزه محصولات سواری و یک هوو نیز در بخش محصولات تجاری روبروست، با این حال همچنان خود را نماینده رسمی رنویی ها می داند. این در حالی است که طبق اعلام وب سایت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور، نگین خودرو تنها تا 10 بهمن سال 95 مجاز به واردات محصولات رنو به ایران بوده است.
بر این اساس، مجوز فعالیت نگین خودرو به عنوان نماینده رسمی رنو در ایران، رسما پس از تاریخ مذکور منقضی و تمدید نیز نشده است. با این حساب، در حال حاضر دیگر نمی توان نگین خودرو را نماینده رسمی رنو در ایران دانست.
طبق اعلام وب سایت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور اما در حال حاضر سه نمایندگی دیگر مجاز به واردات محصولات رنو به ایران هستند. در این بین، پارس خودرو مجوز واردات رنو کلئوس را تا خرداد 98 داراست و آریادیزل موتور نیز می تواند تا سال 1401 محصولات تجاری این خودروساز فرانسوی را وارد کشور کند. این در شرایطی است که مجوز واردات رنو کپچر توسط ایساکوکیش (وابسته به ایران خودرو) نیز فردا به پایان خواهد رسید.
در این شرایط اما پرسش مهم اینجاست که سرنوشت نگین خودرو چه خواهد شد و آیا این شرکت مجوز تمدید فعالیت خود را در ایران اخذ خواهد کرد یا نه. این احتمال وجود دارد که رنو به واسطه قرارداد با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، نگین خودرو را به طور کامل کنار گذاشته و واردات محصولات خود را به این سازمان و یا شرکتی وابسته به آن واگذار کند.
هرچه هست، طبق آنچه در وب سایت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور آمده، نگین خودرو عملا دیگر نماینده رسمی رنو در ایران به شمار نمی رود. همچنین ایران خودرویی ها نیز تنها یک روز دیگر نماینده واردکننده کپچر به کشور محسوب می شوند، مگر آنکه مجوز فعالیت خود را در این مورد تمدید کنند.

برچسب‌ها :

دیدگاه‌ها

تمدید شده ،خبر رو بردارید قبل شکایت و دردسر

افزودن نظر جدید