نهاوندیان: نقش مهم لندن بعد از لغو تحریم ها

رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران با اشاره به احتیاط بانک های خارجی در برقراری ارتباط با ایران گفت: باید شفافیت بیشتری در زمینه اعمال تحریم های مالی ثانویه آمریکا به وجود آید تا بانک های غیرآمریکایی بتوانند به صورت آزادانه با ایران همکاری کنند.
نهاوندیان: نقش مهم لندن بعد از لغو تحریم ها
به گزارش صنعت نویس، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران گفت، ایران باید به سیستم بانکی بین المللی دسترسی کامل داشته باشد. وی افزود، بعد از لغو تحریم ها لندن می تواند نقشی مهم ایفا کند.
 
محمد نهاوندیان همچنین گفت، ایران قبل از مشارکت در هر گونه توافقی با تولید کنندگان برای محدود کردن تولید باید سهم از دست رفته خود از بازار نفت را پس بگیرد.
 
تحریم های غرب علیه ایران، از جمله محدودیت های بانکی در ماه ژانویه بعد از اجرایی شدن توافق جامع هسته ای برداشته شد.
 
اما نهاوندیان که در انستیتوی رویال یونایتد سرویسز در لندن سخن می گفت، اظهار داشت باید شفافیت بیشتری در زمینه اعمال تحریم های مالی ثانویه آمریکا به وجود آید تا بانک های غیرآمریکایی بتوانند به صورت آزادانه با ایران همکاری کنند.
 
«ما باید شاهد تسهیل روابط بانکی در زودترین زمان ممکن و به کامل ترین نحو ممکن باشیم و لندن می تواند این کار را انجام دهد.»
 
تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا موجب شده که بانک ها و شرکت های بیمه غیرآمریکایی برای معامله با ایران احتیاط کنند.
 
رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران گفت: «بانک های بزرگ هنوز نگران تحریم های اولیه آمریکا هستند. من فکر می کنم باید یک تفسیر بسیار روشن به آنها ارائه شود و خطی بین تحریم های اولیه و تحریم های ثانویه ترسیم گردد... بانک های غیرآمریکایی نباید به هیچ وجه در زمینه تراکنش های بانکی با بانک های ایرانی محدودیت داشته باشند.»
 
نهاوندیان گفت، انگلیس می تواند برای استفاده از فرصت لغو تحریم ها سریع تر اقدام کند. «آنهایی که سریع عمل می کنند بهترین نتایج را می گیرند.»
 
وی درباره بازار نفت هم گفت: «البته بازار نفت باید به نحوی عاقلانه تر مدیریت شود... «اما برای اینکه ایران در کاهش عرضه مشارکت کند، پیش شرط این است که... سهمی که ما از بازار داشتیم برگردد و آنگاه از آن موضع ما می توانیم به کاهش عرضه کمک کنیم.»
 
نهاوندیان گفت، وابستگی ایران به درآمدهای نفتی اکنون حداقلی است و محدود کردن عرضه بر عهده دیگر تولید کنندگان است.
 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید