دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن :

نقش پررنگ مشاوران املاک در گرانی خانه

دبیر کانون انبوه سازان مسکن با تاکید بر این‌که مشاوران املاک در تغییر قیمت مسکن نقش پر رنگی دارند، تصریح کرد: مشاوران در شرایطی که بازار در حال رونق است و حجم معاملات افزایش یافته رقابت منفی می‌کنند که این باعث بی نظمی در بازار خرید و فروش شده است.
نقش پررنگ مشاوران املاک در گرانی خانه

به گزارش صنعت نویس، فرشید پور حاجت رفتار بازار و افزایش قیمت در این بازار را طبیعی دانست و اظهار کرد: طی 5 سال اخیر هیچ گونه تورمی در قیمت مسکن دخیل نبوده و در واقع انباشت تورم سال‌های گذشته و نوسانات بازارهای همسو عامل افزایش قیمت مسکن است.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که نقدینگی سرگردان در جامعه بسیار سمی است و بازار ما را به شدت تحت الشعاع قرار داده، خاطرنشان کرد: اگر تا الان به تعداد نیاز کشور و با سیاست مناسب واحد تولید شده بود، این بازار با یک تلنگر آشفته نمی‌شد.

پورحاجت در پاسح به این پرسش که "آیا سرمایه‌گذاری در مسکن مناسب است یا خیر؟" گفت: مسکن در حال حاضر پر ریسک ترین بازار در ایران است زیرا  متناسب با نیاز مردم واحد تولید نشده و در واقع نبود فضای کسب و کار باعث افزایش ریسک این بازار شده است.

او درباره چشم‌انداز این بازار در ماه‌های آینده اضافه کرد: پیش بینی می‌شود هر چه به پایان سال نزدیک شویم افزایش قیمت از تب و تاب خواهد افتاد اما افزایش طبیعی خواهیم داشت.

این کارشناس مسکن ادامه داد: ما اکنون در دو جبهه مورد تحریم قرار داریم از طرفی تحریم بین المللی و از طرفی قوانین بی ثبات مثل قوانین پیش فروش، تامین اجتماعی و قانون مالیات که همه باعث بی ثباتی این بازار شده اند.

پورحاجت با تاکید بر این‌که مشاوران املاک در تغییر قیمت مسکن نقش پر رنگی دارند، تصریح کرد: مشاوران در شرایطی که بازار در حال رونق است و حجم معاملات افزایش یافته رقابت منفی می‌کنند که این باعث بی نظمی در بازار خرید و فروش شده است.

 

سال پر خطر برای اجاره نشینان

دبیر کانون انبوه سازان مسکن با اشاره به این‌که حدود 50 درصد خانوار در تهران و 31 درصد از جمعیت کل کشور مستاجر هستند، افزود: زمانی که بازار خرید و فروش ملتهب می‌شود بر قیمت اجاره بها نیز تاثیر خواهد گذاشت، بنابراین با نزدیک شدن به فصل جا به جایی و تلاطم موجود در بازار، اجاره بها نیز افزایش خواهد یافت.

 

منبع:اقتصادآنلاین

افزودن نظر جدید